„Každá země postupuje podle toho, jaký má vývoj, jaká má čísla. Tady se trochu experimentuje. Každý (stát) zkouší něco, a když se ukáže, že to funguje, že to nevede k nárůstu nakažených, tak to ostatní přejmou,“ poznamenal Zaorálek s tím, že je třeba vracet se k normálnímu životu, byť s ohledem na ochranu obyvatelstva.
Filip prozradil, že uvnitř KSČM se vedla prudká debata, jestli nouzový stav zachovat do 25. května, nebo rozvolňovat dřív. Kvůli dopadům karantény na ekonomiku. „Jediné, co mě mrzí na vládě, je, že nedokázala lépe vymyslet ten postup, jak uvolnit školy. To je poprvé po dvou stech letech, co jsou školy dobrovolné, a pokud chceme rozvolňovat ekonomiku, tak musíme také děti poslat do školy,“ zdůraznil Filip.
„Já mám takový pocit, že tady nejsou ideální řešení,“ kontroval Zaorálek s tím, že kdyby se školy otevřely, tak nebude možné držet pandemii pod kontrolou. Je prý hrdý na své spoluobčany, že se chovají zodpovědně, že věří v nutnost karanténních opatření, které přijímá vláda. „Mně tohle připadá nejcennější – udržet tu atmosféru dohody. Na to jsem pyšný, že se to podařilo v České republice,“ zdůraznil Zaorálek.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp