Během deseti let existence bodového systému přišel o řidičský průkaz každý dvanáctý řidič. Většina veřejnosti je po této době zároveň přesvědčena, že bodový systém přispívá k bezpečnosti na silnicích.
„Bodový systém přispívá k bezpečnosti. Ale měl by být více výchovný. Je zcela jednoznačně ukázáno, že během zavedení bodového systému se snížil počet mrtvých na silnicích,“ uvedl k tématu Ťok. „Nyní přicházíme se systémem, kdy by velmi vážné přestupky měly být trestány více, pokutami i sankcemi,“ sdělil. Přísněji bude třeba nakládáno s hříšníky jezdícími rychle či na červenou, případně s řidiči vjíždějícími na železniční přejezd v době padajících závor.
„Stát se má zaměřit na ty nejtěžší přestupky. Liším se však s panem ministrem v názoru na represi, já si myslím, že by hlavně měl stát hledět na prevenci. Měly by se budovat také cyklostezky, zpomalovací ostrůvky, v ulicích by měli být více vidět policisté,“ dodal.
„Nenavrhuji jen represi. Navrhuji starou osvědčenou metodu cukr a bič. Na silnicích Evropské unie zahyne denně 70 lidí. My jsme proti tomuto faktu natolik imunní, že bych rád, abychom jakoukoliv debatou obrátili pozornost k tomu, že nemůžeme být lhostejní k situaci na silnicích,“ reagoval Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef