Tvůrci přijímačkových testů pod palbou. „My jim ukážeme, zač je toho loket“. Dětem je zle z nechutných diskuzí dospěláků

07.05.2021 9:38 | Ze sítí

Flákali se, nebo bylo s testy pro deváťáky něco v nepořádku? Mýtus o rovnocenných podmínkách. Oslovili jsme Cermat, i expertní instituci, která se zastává dětí před nechutnými útoky dospěláků. Radí, na co upřít pozornost. „My jim ukážeme, zač je toho loket,“ tím se dle politika-učitele zjevně řídili tvůrci testů.

Tvůrci přijímačkových testů pod palbou. „My jim ukážeme, zač je toho loket“. Dětem je zle z nechutných diskuzí dospěláků
Foto: Lucie Bartoš
Popisek: Z matematického zadání Jednotných přijímacích zkoušek, ilustrační foto

Jednotné přijímačky na střední školy, které začaly v pondělí 3. května, vyvolaly rozruch. První kritika se zvedla k podobě matematických testů, a to i od premiantů. Po ostrých testech se nemalá část studentstva shoduje, že byly viditelně složitější než loňské, a také neodpovídaly typově cvičným testům.  

O flákání nemohla být řeč. Rozvírání nůžek

„Zase rodiče, co si myslí, že je všechno jednoduché, a proto hází deváťáky do jednoho pytle... Hnus...“ vyjádřila se studentka Adéla Pitrová ze skupiny Prváci 2021/2022. „Všichni v diskusi říkají, že jsme líní a blbí. Já jsem na matiku fakt dobrá, mám logické myšlení a doma jsme se s učitelkou učili 3krát týdně a stejnak jsem v pondělí napsala matiku na nějakých 20 bodů. A podobně na tom byla moje spolužačka, které to pálí taky opravdu dobře,“ svěřila se deváťačka Nicol Jakešová.

Rozmrzelou mládež totiž v diskusích smetává velká část veřejnosti výtkami o nedostatečné přípravě, lenosti a nezodpovědnosti. Studenti se snaží poukázat, že podle nich „Cermat vytvořil diametrálně jiný test, než které dává jako cvičné. Což podrazí všechny, kteří se připravovali hlavně podle Cermatu a jejich úloh.“

Údajná liknavost v přípravě je u těchto dětí v rozporu i s tím, co signalizovala zpráva vzdělávací společnosti Scio z výsledků dubnových Přijímaček nanečisto, v níž se psalo, že „žáci, kteří se letos připravují na přijímací zkoušky na gymnázia a střední školy, by mohli být lépe připraveni než v minulosti“. Dle poznatků Scio zde máme nezanedbatelnou část mládeže, která z covidové situace vytěžila dokonce komfortnější podmínky pro přípravu, než by měli v běžném školním režimu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lucie Bartoš

Martin Exner byl položen dotaz

K čemu ta pomoc Ukrajině je?

Netvrdím, že má pomoc skončit, ale válka ano. A co třeba ČR nebo Evropa dosud udělala pro její ukončení? Nebo to se sází jen na to, že budeme Ukrajinu vyzbrojovat a ta Rusko vojensky porazí?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zrušení ČT: Stačí se nebát křiku

21:00 Zrušení ČT: Stačí se nebát křiku

„Česká televize už dávno není tím, čím měla být,“ soudí ve svém komentáři pro ParlamentníListy.cz Ra…