Debata reagovala mimo jiné na kritiku, kterou v lednu vyvolal jeden z metodických materiálů pro výuku o uprchlictví. Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) se od něj distancovala a do určité míry zpochybnila vhodnost výuky o tomto tématu. „Já si uvědomuji, že současná situace v případě uprchlické krize je velmi citlivá, že je to velmi složitá a vážná věc pro dospělé, a v žádném případě nedovolím, aby tímto způsobem byly strašeny nebo zatahovány do celospolečenské vážné debaty děti,“ prohlásila tehdy při interpelacích ve sněmovně.
Předseda asociace Občankáři.cz, která sdružuje učitele občanské výchovy a základů společenských věd, Michal Řezáč ale považuje za určité selhání, pokud se učitel tomuto tématu vyhýbá. Také učitelka z hodonínského gymnázia a obchodní akademie Andrea Baumannová tvrdí, že nemá smysl před tím zavírat dveře. Žáci totiž nežijí na opuštěném ostrově. „Když se tím nezabýváme korektně my, tak se tím zabývají oni prostřednictvím sociálních sítí nebo různých i nekorektních webů,“ řekla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp