Úvodem Lioliasová shrnula, v čem je české školství dobré a kde naopak vidí největší přetrvávající problémy. „Určitě musíme říct, že v českém školství pracuje spousta srdcařů. To je věc, za kterou ho stojí pochválit. Za náklady, které do školství dáváme, je to opravdu skvělý výsledek. A když vezmu nějakou praktickou věc, tak to jsou určitě změny ve výuce, které proběhly na prvním stupni. Tam už proběhla určitá hlubší reforma, druhý stupeň na ni zatím stále čeká. A když se zastavím u těch problémů, tak pořád v českém vzdělávání platí, že se velmi soustředíme na to, jestli žák umí vyjmenovaná slova, nebo různá data, ale problémem je duševní zdraví – pokud se u dětí nevypořádáme s duševní pohodou, nemají šanci tu výuku dokonale vstřebat. Samozřejmě je problém, pokud se žák bojí do školy, má sociální fobii a podobně. A další problém, který bych také ráda zmínila, je kyberšikana, která je v poslední době aktuální,“ zmínila Lioliasová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.