Na webových stránkách úřadu jsou rovněž zveřejněny zprávy z kontrol, které byly v poslední době ukončeny.
Tři měsíce trvala kontrola v České pojišťovně, která byla provedena na základě anonymního podnětu a zaměřila se především na zasílání dokumentů klientům. Stěžovatelka ve svém podnětu uvedla, že pojišťovna jí zaslala spolu s dokumentem o vyřízení její záležitosti dokumenty s „vyrozuměními pro lidi z celé ČR, které obsahovaly jména, adresy, rodná čísla, čísla smluv.“
Šlo o 238 dopisů týkajících se životního pojištění, které obsahovaly jméno a příjmení pojištěného, rodné číslo, číslo pojistné smlouvy, číslo pojistné události a datum úrazu, jméno a příjmení adresáta a jeho adresu. Na zásilkách „Informace o výplatě pojistného plnění“ bylo uvedeno číslo účtu pro vyplacení pojistné částky a dále v části „Výpočet pojistného plnění“ kód lékařem stanovené diagnózy a popis utrpěného úrazu.
Jak kontrola ukázala, podobných balíků dopisů odeslala pojišťovna celkem devět. Dohromady šlo o zhruba tisíc dopisů, které byly vloženy do zmíněných devíti obálek a odeslány konkrétním klientům. Osm z nich vrátilo zásilky pojišťovně na vyžádání zpět, devátý balík dopisů putoval zřejmě na ÚOOÚ a vyvolal kontrolu.
K chybnému zaslání dopisů došlo na základě softwarové chyby, která se projevila poté, co pracovníci oddělení IT pojišťovny stávající software rozšířili o novou funkci. Pojišťovna následně oznámila, že připravuje celkovou změnu softwaru, zaměřenou především na kontrolu výstupů korespondence.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva