V železničním tendru Jihočeského kraje za šest miliard zbyly jen ČD

10.01.2019 15:45 | Zprávy

V tendru Jihočeského kraje za šest miliard korun na desetileté provozování železničních tratí po roce 2019 zůstaly jako jediný účastník České dráhy. Firma Leo Express ve středu z výběrového řízení odstoupila. Do konce dubna chce mít kraj s národním dopravcem smlouvu o smlouvě budoucí. Jde o provoz motorové i elektrické trakce a speciální tratě, takzvané Bechyňky, objem 5,5 milionu kilometrů ročně. Novinářům to dnes řekla jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD).

V železničním tendru Jihočeského kraje za šest miliard zbyly jen ČD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak, ilustrační foto

Soutěž se týká všech tratí vyjma takzvaných šumavských lokálek, které provozuje firma GW Train Regio. První tendr kraj zrušil, nabízené ceny připadaly vedení kraje vysoké. Leo Express z nové soutěže odstoupil, protože uspěl v tendru Zlínského kraje a vlaky, které chtěl využít v jižních Čechách, nasadí na Zlínsku, řekl radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). „Tím pádem nám ve hře zůstává jediný hráč, zájemce, což jsou České dráhy,“ řekl Švec.

Soutěžené tratě provozují právě ČD. „Do konce dubna bychom rádi měli smlouvu o smlouvě budoucí. Mohli by u nás začít jezdit od prosince 2019,“ řekla na dotaz ČTK hejtmanka.

Jihočeský kraj nedávno první tendr zrušil kvůli vysokým cenám. „Poté jsme vypsali přímým zadáním obě tratě, jak elektrickou, tak motorovou trakci, tak Bechyňku. Po změně zadávací dokumentace jsme museli ustoupit od toho, že budou všechny vlaky nové, a od některých technických vylepšení, která jsme si představovali. Přesto jsme to naformulovali tak, aby se na jihu Čech objevily nové vlaky, aby komfort pro cestující dosáhl zlepšení, a nám ten veliký tendr přinese slušnou cenu,“ uvedla Stráská. Bechyňka je elektrická trať napájená 1 500 volty.

V létě otevře kraj zadávací řízení na desetiletý provoz autobusové dopravy v jižních Čechách. Předpokládaný rozsah zakázky je 4,1 miliardy Kč a roční objem 21 milionů kilometrů. Noví dopravci by měli začít jezdit v prosinci 2021. Novinářům to dnes řekl krajský radní pro veřejné zakázky Antonín Krák (ČSSD). „Teď zadávací řízení nepustíme, dodatkem prodloužíme smlouvu se současnými dopravci o dva roky,“ řekla hejtmanka. Podle Švece tak budou mít dopravci dost času se připravit.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

Mgr. Martin Kupka byl položen dotaz

vozidla UA bez STK

Pane ministře Kupko, jak dlouho ještě hodláte tolerovat provoz ukrajinských vozidel bez technických kontrol na území české republiky? Myslíte, že se chováte s péčí řádného hospodáře? Stanice STK jsou kapacitně připraveny provést kontroly UA vozidel, ale vy evidentně tolerujete jednu skupinu cizích...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…