Majitel společnosti Petr Jenka se chce proti rozhodnutí odvolat. Pojišťovna podle něj neměla k výpovědi důvod a žádný také neuvedla. "VZP nejprve nepřinesla k soudu nic, jakékoliv materiály předložila až po dvaceti týdnech. Prakticky všechny mapovaly výsledek dodatečné hloubkové kontroly, která přišla až po výpovědi. Tedy zpětně," tvrdí Jenka.
Společnost podala na VZP 100 žalob
Jako konkrétní případ uvádí chybu, kterou našla pojišťovna až několik měsíců po výpovědi - v květnu roku 2010. "Šlo o odmítnutou a neproplacenou péči za 2910 korun, přičemž celkově společnost poskytla v daném regionu služby za deset milionů," říká Jenka.
Šéf VZP Pavel Horák se rozhodl ukončit spolupráci s pečovateli v pěti krajích v lednu 2010. Rámcové smlouvy přitom platily do roku 2015. Důvodem mělo být "opakované účtování zdravotní péče poskytnuté nad rámec sjednaného druhu, odbornosti a rozsahu činnosti". Pražský soud jako oprávněné uznal dva z těchto důvodů.
Další soudy ještě případ posuzují, společnost podala na pojišťovnu celkem sto žalob u několika soudů. Jenka chce po pojišťovně až 200 milionů korun za neuhrazené služby, poškození dobrého jména na zdravotnickém trhu a za soudní náklady. Kromě dnešního rozsudku už padl také jeden verdikt u jihlavského soudu. Ten dal naopak za pravdu pečovatelské firmě. Ve výpovědi chyběl podle soudu jakýkoliv důvod, dokument je proto neplatný.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh