Ve Vodochodech navyšují výrobní kapacity. Měsíčně chtějí vyrábět až dva letouny
28.02.2023 13:24 | Tisková zpráva
Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, spustila do provozu novou výrobní linku určenou výhradně pro nový cvičný letoun L-39NG. Výstupem montážní linky je trup letounů, její výrobní kapacita je plánována až na 24 kusů skořepin ročně a zaměstná více než 100 lidí.
reklama
Na nové výrobní lince, která je zaměřena na výrobu trupu letounu L-39NG, se již sériová výroba spustila. „Investice, kterou jsme vložili do vybudování kompletně nové výrobní linky, nám umožní postupně navyšovat kapacitu a vyrábět až dva letouny L-39NG měsíčně. Produkci 24 letounů ročně plánujeme dosáhnout během dvou let,“ uvádí Jan Čáp, výkonný viceprezident & Chief Industrial Officer Aero.
V současné době je v provozu první etapa nové výrobní linky, která navýší výrobu L-39NG na 17 letounů ročně. Druhá etapa pak přinese požadované navýšení na 24 letadel ročně. Nyní je na nové výrobní lince v různých fázích rozpracovanosti 7 letounů L-39NG a dalších 5 kusů již prochází finální montáží.
V souvislosti s investicí do výrobní linky proběhla také rekonstrukce výrobních prostor i zázemí pro zaměstnance. Tato výrobní linka nabídne pracovní příležitosti několika desítkám nových pracovníků. „Na novou výrobní linku nabíráme nové zaměstnance, kteří se budou podílet na stavbě našeho letounu L-39NG. Výstupem montážní linky je kompletní trup letounu. Potřebujeme zejména nýtaře nebo klempíře,“ upřesňuje požadované pozice Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
Aero Vodochody má v současnosti objednávky na 34 letadel L-39NG. Tento víceúčelový proudový letoun, který je schopen plnit širokou škálu misí, se vyznačuje vysokou spolehlivostí, vynikajícími letovými vlastnostmi, nízkými provozními náklady a životností až do roku 2070.
Do výroby Engéčka jsou ve velké míře zapojeni rovněž tuzemští dodavatelé a firmy. Přes 60 % všech dodavatelů společnosti Aero jsou právě české firmy. „Každá investice do navýšení výrobních kapacit pro náš nový cvičný letoun L-39NG je další příležitostí pro české firmy, které se s námi na jeho výrobě od počátku podílejí,“ doplňuje na závěr Jiří Linka, viceprezident výroby Aero.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.