Jak uvádí Máca, ruské a proruské dezinformační kampaně cílí především na osoby, které formulují svůj pohled a názor na základě emocí. „Racionální uvažování a logika věci tak jde často stranou. Problém je také v nedostatečné mediální gramotnosti a v principu, že v záplavě mnoha různých informací někteří lidé, a není jich málo, věří v podstatě pouze tomu, čemu věřit chtějí a co zapadá do jejich pohledu na svět,“ uvedl.
- Celý text je ZDE
Mnoho čtenářů také často nerozlišuje, odkud daná informace pochází, zda ze seriózního média či z média alternativního s pochybnou strukturou. „Objektivní zpravodajství neznamená to, že médium bude publikovat pouze takové informace, se kterými souhlasím. To si řada lidí neuvědomuje,“ upozornil Máca.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam