České mediální scéně poslední dobou vévodí téma šíření dezinformací. Tvrdí to alespoň Václav Štětka z britské Loughborough University, který měl na starosti českou část zprávy. Dokument věnuje pozornost celkem 37 zemím. Výsledný text se opírá o názor 74 tisíc oslavených respondentů z různých částí světa.
V České republice je prý nejdůvěryhodnější mediální značkou ČT24. Následuje Český rozhlas. Na stupni vítězů stanuly ještě Hospodářské noviny. Bramborovou medaili obdržel server Seznam.cz a pátý v pořadí je server Aktuálně.cz.
Pokud jde o nejsledovanější české informační zdroje, nejlépe si prý stojí Česká televize, Seznam.cz a Nova. Je zajímavé, že oproti poslednímu průzkumu významně stoupla sledovanost TV Barrandov – z 12 procent na 19 procent. Štětka má za to, že generální ředitel a majitel televize Jaromír Soukup vděčí za svůj úspěch tomu, že vyhrocuje vysílání a dává prostor především populistickým a radikálním politikům.
„Po loňských parlamentních volbách, které posílily pozici populistických stran, rostou obavy z pokusů omezit politickou nezávislost veřejnoprávních médií. Navzdory tomu, veřejnoprávní televize a rozhlas jsou i nadále mezi nejvíce užívanými a důvěryhodnými médii,“ stojí také ve zprávě.
Mezi deseti nejdůvěryhodnějšími zpravodajskými značkami se nalézá i server ParlamentníListy.cz; v hodnocení, v němž je Česká televize první, obsadil devátou příčku. Stojí si tak líp než Blesk, který je dvanáctý.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp