Příručka vydaná resortem životního prostředí o tom, jak klimatickou změnu vyučovat, pro někoho ideologicky působit může. Doporučuje třeba uznat klimatické vzdělávání jako prioritu a zapracovat témata do rámcových vzdělávacích programů. V rámci biologie se mají děti učit o „vlivu klimatických změn na život organismů a na člověka“ a v zeměpise o „globálních ekologických a environmentálních problémech lidstva“.
Podle vyjádření řady učitelů by se téma ekologie nemělo akcentovat víc, než je nutné. „V některých předmětech se těmto tématům věnujeme. Speciální předmět by ale asi vznikat neměl. O hodiny v učebním plánu probíhá boj, teď jsme museli například ubírat kvůli IT vzdělávání,“ reaguje na plánované změny ředitelka ZŠ Hanspaulka Marie Pojerová.
- Původní zdroj ZDE
Děti podle ní sice mají o některá témata týkající se klimatu zájem, od rodičů ale škola prý žádné podněty nezaznamenala.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.