Vodíkové strategii se přizpůsobují všichni velcí výrobci, nejen ve světě, ale i u nás. Vedle autobusů, které by měly v budoucnu jezdit v Ústí nad Labem a Ostravě, se vyvíjí i první nákladní vůz Tatra.
"My se musíme také přizpůsobit. Auto na vodík se nám jeví jako ideální, nemá dlouhé dobíjení, může být tak lépe vytíženo," řekl Radomír Smolka, ředitel výzkumu automobilky Tatra Trucks. Zmínil také, že velcí výrobci zahraničních nákladních vozů nebudou po roce 2040 už nabízet klasické spalovací motory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.