Drahošova kampaň před senátními volbami podle Provazníkové ukazuje, že kandidát nemá jedinou vlastní ideu či vizi, kterou by voličům mohl nabídnout a kterou by byl jedinečný. „Jeho slogany a vlastně celý marketing je od začátku založený na osočování konkurence a opovržení všemi, kdo ho nevolí. Jeho strategie je založená na apelaci na ego těch, kteří se chtějí cítit chytřeji než ‚oni‘,“ zdůraznila.
„Nebojí se vás. Nebojí se mě. Oni se bojí nás. Tak to dejme dohromady,“ zní slogan kandidáta do Senátu na Praze 4 Jiřího Drahoše. Blogerka má potíž s tím rozklíčovat, co vlastně přesně znamená. „Moc ráda bych věděla, kdo to jsou ti ‚oni‘ a čeho se bojí a proč…? Jsem z toho jelen do prdele střelen a doufám, že marketingový tým Jiřího Drahoše poskytne odpověď na příštím plakátu,“ poznamenala Provazníková. Ta se stala známou poté, co jí zrušili blog na iDNES.cz poté, co nazvala zhnusené kritiky skupiny Ortel „komedianty s IQ brambory“ a muslimského proroka Mohameda zvrhlíkem a vrahem. Několikrát hovořila i s ParlamentnímiListy.cz.
„Nenabízí žádná konstruktivní řešení. Je jako puberťák, který rebeluje proti aktuálnímu stavu věcí, ale nenabízí nic zásadně lepšího,“ vyčítá v dalším řádku Drahošovi. To, jak se prezentuje, není vizitka člověka, který podle ní může či vůbec chce na základě svých schopností, vizí a odhodlání vybudovat něco nového. „A už vůbec ne člověka slušného. Je to vizitka člověka s ryze destruktivní vizí. Mimoto musím podotknout, že to je i vizitka jeho voličů,“ opřela se zostra do kandidáta blogerka.
„I když politici z různých důvodů ne vždy dodrží, co před volbami slibují, přesto jsou jejich vize pro voliče důležitým vodítkem,“ míní Provazníková. Následně připomněla, že někdo má vizi zvýšení důchodů, jiný potírání korupce, zákaz/povolení potratů, postavení plotu na hranicích či migranta do každé domácnosti. Marně však něco podobného hledá u exkandidáta na prezidenta. „Co má Drahoš? Jen pasivní agresi vůči konkurenci. Kampaň Jiřího Drahoše: Když má křivák na čele nálepku slušňák,“ nebrala si servítky.
Provazníková kroutí prý hlavou i nad hloupostí a naivitou těch, kteří ho volili s odůvodněním, že prezident Zeman rozděluje národ. „Ať už to je se Zemanem, jak chce, netuším tedy, jak by se dal popsat člověk, který zakládá svou politickou kampaň na psychologické manipulaci a rozdělování lidí na ty, kteří ho volí, a na ty, kteří se bojí: Přidejte se ke mně, přece nechcete být na straně těch, kteří se bojí,“ dodala s tím, že když někdo buduje svoji voličskou základnu na tom, že z něj „oni“ budou mít strach, apeluje tím na jednoduchost a zbabělost části lidí, jejichž přirozenou reakcí na základě pudu sebezáchovy je přidat se.
Původní text ZDE.
„De facto je jeho strategií, aby ho lidé volili z touhy být na údajné silnější/zastrašující straně či z touhy po moci či ‚vítězství‘ nad těmi ‚nimi‘,“ je přesvědčena blogerka, která je toho názoru, že ačkoli v případě voleb do Senátu to zní směšně, psychologie je základ marketingu a lidi jsou jen lidi. „Ve světle nynější Drahošovy směšné kampaně, která to s tou psychologickou manipulací a apelem na nízké pudy trochu přepískla, by se ti, kteří ho volili za prezidenta, měli proplesknout šnuptychlem namočeným v ledové vodě,“ uzavřela s tím, že pokud se ti „strach nahánějící lepší vlkodlaci“ diví, proč „oni“ volili Zemana, tak jednoduše proto.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab