SPD spustila kampaň pro volby do krajského zastupitelstva a do Senátu. S tradičními tématy, jako je ochrana před migrací a před drahotou. Dále přibyla ochrana například před snahou přidávat hmyz do potravin a také před Green Dealem. „Soudím, že touto kampaní si image strana SPD nezhorší, ani moc nezvýší,“ odhadl pro ParlamentníListy.cz mediální expert Jiří Mikeš.
Kampaně si všimli také na serveru Novinky.cz, kde politolog Otto Eibl z Masarykovy univerzity v Brně prohlásil, že kampaň je nechutná. „Vyvolávají cíleně strach – v tom je to nechutné. Navíc posílené vizuálem,“ řekl a dodal: „Věcně nedává žádný smysl, jen v ohrožených skupinách vyvolává znepokojení a strach.“ Dle expertky na marketing Denisy Hejlové ale u voličů SPD bude mít kampaň úspěch, protože sociologické průzkumy ukazují, že migrace z afrických zemí je téma, kde postoje EU skutečně nemají podporu většiny českých obyvatel.
Z obrázků a hesel nejvíce zaujalo „nedostatky ve zdravotnictví nevyřeší ‚chirurgové‘ z dovozu“. Komentátor a dle vlaječky podporovatel Ukrajiny Sváťa Barek k tomu prohlásil: „Tohle je fakt strašně nechutná kampaň. Tonoucí SPD se rasismu chytá.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta