V Česku zatím elektromobily na silnicích nedominují. Jedním z důvodů je i cena. Baterie do takových vozů stojí stovky tisíc korun. Po sociálních sítích koluje také ukázka faktury za výměnu elektrobaterie v dolarech. Jedna taková baterie podle této faktury vyšla na 26 853 dolarů a 99 centů, což je v přepočtu na koruny přibližně 671 tisíc korun.
Dobrodruh a cestovatel Dan Přibáň, tvůrce dokumentů pro Českou televizi, k tomu napsal, že ve značkovém servisu je výměna stěžejní součástky u automobilu zkrátka a dobře drahou záležitostí. „Tady se fakt schází sockoidní proletariát,“ kroutil Přibáň, řidič pověstných žlutých trabantů, hlavou nad těmi, kterým se cena nové baterie zdála příliš vysoká.
A tu se ozval někdejší hradní právník Pavel Hasenkopf.
„
V diskusi padla řada podobných příspěvků, mezi jinými se přihlásil také diskutér Jan Krynický. „Asi mu v tom trabantu byla zima, tak si ho upravil. Vyvedl výfuk do interiéru,“ konstatoval.
Martin Gust k tématu napsal, že Přibáň mění takovouto baterii dvakrát ročně.
„Sockoidní proletariát si stěžuje na výměnu baterie elektromobilu za cca 650 000. Naštěstí včas přispěchal hodnotový Dan. Baterii v trabantu mění dvakrát ročně,“ napsal.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.