I v červenci se totiž podařilo meziročně zvýšit výběr o šest procent. Společnost proto očekává, že se letos podaří poprvé za celý rok překonat desetimiliardovou hranici, výnosy podle ní dosáhnou 10,3 miliardy korun.
Za deset let a osm měsíců získal stát z mýtného 84,3 miliardy korun, náklady na provoz systému v současnosti dosahují úrovně 15 procent vůči výnosům. Největší část peněz, 91,22 procenta, stát vybere od kamionů s hmotností nad 12 tun, na lehká nákladní vozidla zbývá 7,43 procenta a autobusy zaplatily 1,35 procenta vybraného mýta.
Polovina poplatků přitom připadá na vozidla v nejekologičtější kategorii, takzvané emisní třídě Euro 6, která platí nejnižší mýtné tarify. Třiatřicetiprocentní podíl drží vozy kategorie Euro 5.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo