Provozovatel automobilu by nově musel zajistit, aby řidič, kterému vůz svěřuje, dodržoval předpisy. Jinak páchá správní delikt a hrozí mu za to až desetitisícová pokuta, ovšem bez bodového postihu. Toto schéma by se vztahovalo na přestupky zachycené automatickým radarem a na nedovolené zastavení.
"Z právního hlediska je to postup zcela nesprávný," řekl zpravodaj tisku Karel Korytář. Pro vypuštění ustanovení o osobě blízké z novely silničního zákona byli všichni členové výboru. "Připadá mi to, jako když pejsek a kočička pekli dort. Hodně chtěli, ale výsledek byl problém," přidal se předseda podvýboru Petr Pakosta. Naopak za úpravu se postavil například ředitel dopravní policie Leoš Tržil.
Náměstek ministra dopravy Jiří Žák upozornil na to, že Česká republika bude muset stejně časem institut odpovědnosti provozovatele přijmout, protože to nařídí směrnice Evropské unie. Navíc podotkl, že ve sněmovně je beztak dostatečná síla, aby Senát přehlasovala.
Předloha mimo jiné zvyšuje věk pro řízení silných motocyklů na 24 let a zamezuje tomu, aby občané v rámci Evropské unie měli více řidičských průkazů.
Čtěte:
Konec výmluv řidičů na osobu blízkou. Vláda chystá změnu
Poslanci rozhodli: Řidiči se již nebudou moci vymlouvat na osobu blízkou
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par, čtk