Ministerstvo průmyslu a obchodu nyní připravilo materiál pro vládu, který ukazuje data za rok 2016. Podle nich se snížila celková administrativní zátěž podnikatelů v porovnání s rokem 2005 o 31 procent. Firmám prý ubylo 675 informačních povinností.
Podnikatelé i živnostníci si přitom stěžují na zvýšenou byrokracii kvůli EET a kontrolním hlášením. Kontrolní hlášení DPH se podávají od 1. ledna 2016. Od 1. prosince téhož roku pak podnikatelé v ubytování, stravování a v pohostinství musejí využívat EET. Řada z nich, jak konstatuje server, své živnosti kvůli tomuto ukončila.
Ministerstvo průmyslu a obchodu však poukazuje například na zjednodušené zápisy přes notáře a snížení hrazených poplatků. Stejně tak se snížil počet činností s ohlašovací povinností, a to díky novele zákona o integrovaném registru znečišťování životního prostředí.
„Mezi nejpalčivější problémy i nadále patří témata týkající se exekucí a insolvencí či obtížná orientace v často novelizovaných právních předpisech,“ zmiňuje materiál.
Vysokou administrativní zátěž kromě podnikatelů kritizuje i pravicová opozice. „Převládá naprosto absolutně názor, že podmínky pro podnikatele se zhoršují, ne že se zlepšují nebo zůstávají stejné,“ řekl letos v květnu prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.
Původní text ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef