Podle odhadů se u nás nechce nechat očkovat kolem třetiny lidí – a my je máme přesvědčit, aby od svého negativního záměru ustoupili. Měla by k tomu podle Úřadu vlády a Ministerstva zdravotnictví přispět propagační kampaň za padesát milionů korun. Prioritou má být motivace lidí.
Zkušenosti máme načerpat v Británii a v Izraeli, kde jsou s vakcinací nejdále, zde ale sociolog Rašek v době pandemie přestává ledasčemu rozumět. „To když čtu, že odpírače očkování tlakem nepřesvědčíte a že třeba v Izraeli jim za to, že se nechají naočkovat, nabízejí pizzu,“ pozastavuje se.
Nemá se spoléhat na administrativní postihy, lépe údajně funguje marketing trhu. „Nevím, co tomu řeknou psychologové, když přesvědčovaní musí mít při použití přesvědčovací metodiky vnitřní pocit, že na potřebu nechat se očkovat přijdou sami,“ říká pohledem odborníka, podle kterého podprahové praktiky reklamy nemusí mít ten dojem zrovna nejpříjemnější.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab