Stále přísnější regulace ohrožují trh s malými a mini vozy. Za posledních deset let se jejich nabídka v Česku snížila o třetinu z padesáti modelů na 33. Píšou o tom Lidové noviny s tím, že menší a levnější auta čelí zkrátka těm největším překážkám, neboť výrobci mají před sebou důležité milínky: A to novou emisní normu Euro 7, která dál sníží emise spalovacích motorů. V roce 2030 se pak má zpřísnit to, kolik mohou vyráběné vozy vytvářet oxidu uhličitého – a od roku 2035 nebude ani možné spalovací motory prodávat.
Je tak například možné, že Volkswagen přestane vyrábět model Polo, což je jedno z nejprodávanějších aut Evropy. A otázka je, zda se budou vyrábět Škody Fabie. „Oba vozy spolu sdílejí většinu techniky, pokud skončí polo, bude dávat méně smyslu i fabia. Ta by pak mohla ve stávající podobě skončit a nástupce už nedostane,“ poznamenávají Lidové noviny.
Jak pak píše server Autoforum.cz, daný vývoj se pochopitelně promítl i do thu s ojetinami, kdy se půrměrná cena aut z druhé ruky dostala na neskutečných 289 tisíc korun. „Řada majitelů autobazarů v danou chvíli začala zmiňovat, že žně jsou u konce, tak tomu ale ve finále nemusí být. Obchodů se uskutečňuje méně, vysoké marže si ale prodejci nechtějí nechat ujít. A někteří jsou připraveni kvůli tomu zajít až za hranu akceptovatelného,“ píše server s odkazem na společnost Cebia, jež poukazuje na navýšení počtu nekalých praktik.
Chystá se koordinovaný postup proti starším vozům. Státy s nimi podle serveru aazdravi.cz udělají to, co umí nejlépe – zdaní je. Podle serveru pak už bude stačit pouze daně upravovat tak, aby se staly pro ty, kdo takové vozy stále vlastní, neúnosné. Potom jim nezbude než staré vozy zlikvidovat.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.