"Tarifní struktura je zbytečně komplikovaná a pro cestující poměrně nepřehledná," prohlásil Zelený a dodal, že kromě cestujících s nepřehlednou nabídkou bojují také zaměstnanci ČD, které společnost musí podle Zeleného často pravidelně školit, aby byli schopni najít to nejlepší spojení za nejvýhodnější cenu pro každého zákazníka. „Ano, je to složité, sám jsem to zkoušel,“ přisadil si moderátor pořadu Václav Moravec.
Proto chce železniční dopravce strukturu jízdného zjednodušit. Šéf ČD však odmítl, že by kvůli tomu cestující jezdili dráže, než by mohli. "Umíme cestujícím vždy nalézt nejlevnější nabídku," ujišťoval Zelený. České dráhy přitom od nového jízdního řádu platného od 15. prosince zdraží jízdné o dvě procenta. Kromě toho sníží počet vlakových spojů o 0,6 procenta. Státní dopravce tak bude od 15. prosince provozovat celkem 8411 spojů, z toho 554 dálkových.
První třída byla přeplněná
Jedním z důvodů pro zdražování bylo podle slov Zeleného i nutnost uvolnit přeplněnou první třídu. Jako další způsob se nabízelo prodlužování souprav přidáním dalších vagonů, to by však prý celý provoz značně zdražovalo.
Provoz Českých drah ovlivní i nedávná intervence České národní banky. Zelený očekává, že pokud nedojde ke změně kurzu koruny, dojde k účetní ztrátě ve výši 311 milionů korun. Zároveň však věří, že nepřekročí roční ztrátu půl miliardy korun. „Nesedíme a nekoukáme z okna, snažím se s tím něco dělat,“ zdůraznil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem