Letos je však marketingové schéma trochu jiné.
Když jsem projížděl po různých cestách, překvapilo mě, jak se na mě z billboardů politického hnutí ANO podnikatele Andreje Babiše smějí známé tváře, které jsem však měl zařazeny úplně jinde: angažovaný novinář Martin Komárek z MF Dnes – herec, rychlodiplomat a divadelní ředitel Martin Stropnický nebo neortodoxní pedagog a bývalý brněnský senátor Jiří Zlatuška – zkrátka tzv. typičtí "pravdoláskaři", jak se říká mentálním souputníkům bývalého prezidenta Václava Havla. Korunu této úvaze udělal článek Adama Bartoše na serveru prvnizpravy.cz, kde autor píše o silném vlivu samozvaného mesiáše (a občasného masopustního čerta) Karla Janečka právě na Andreje Babiše.
Babiš má nesporné charizma, je vyladěn na dosud nevídanou frustraci veřejnosti a řídí jednu z největších firem v zemi (Agrofert), která na rozdíl od pánů Kellnerů, Tykačů, Duspivů či Tkáčů nedělá jen nákup a prodej pro zahraniční firmy (zatím). A preference mu rostou. Dokonce tak, že i protřelý belzebub české politiky Miroslav Kalousek cítí potřebu nás informovat, abychom nevěřili panu Babišovi, když byl před 31 lety spolupracovníkem StB pod krycím jménem Bureš. Jako kdyby to dnes někoho zajímalo. Spíše bychom na prstech jedné ruky hledali v současném establishmentu ty, kteří s minulou mocí (a jejími bezpečnostními složkami) neměli nic společného. Krátce řečeno: toto je Babišovým voličům šuma fuk. Přesto nám Kalousek dokonce již před volbami říká, že spolupráce s hnutím ANO je pro TOP 09 nejen těžká, ale dokonce předem vyloučená! A Andrej Babiš si od Kalouska nenechá nic líbit, bude jej žalovat a padly i některé silnější výroky. Co to znamená? TOP 09 a ANO si půjdou po krku? Nemáš rád Kalouska – vol Babiše a naopak.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz