Ukázalo se však, že Korean Air se přímo podílet na řízení ČSA nehodlá – spokojil se s nominací jednoho svého zástupce do dozorčí rady. „Plně důvěřujeme managementu ČSA”, prohlásil tehdy president Korean Air Chi Chang Hoon. V důsledku toho se na způsobu řízení ČSA po příchodu Korean Air téměř nic nezměnilo. Management v chaotických organisačních změnách pokračuje, z firmy nadále odcházejí kvalifikovaní zaměstnanci. Navzdory mnohokráte deklarovanému ujištění managementu, že fáze propouštění již skončila, dostalo mnoho zaměstnanců i v tomto roce propouštěcí dekret jako dárek k Vánocům. Informovanost zaměstnanců je nulová a navíc mezi nimi vládne atmosféra strachu a podezírání. Management neinformuje zaměstnance ani veřejnost o aktuální situaci v ČSA a o důsledcích této situace. Např. poslední výroční zpráva, publikovaná na webu ČSA, je zpráva za r. 2010. Výroční zprávu i účetní uzávěrku za r. 2011 vložily ČSA do sbírky listin až v r. 2013, čímž se dokonce dopustily správního deliktu. Dokumenty za rok 2012 dosud zveřejněny nebyly.
Nezveřejňování výše uvedených zpráv je jen vrcholkem ledovce. Ve firmě se nekonají pracovní porady, zaměstnanci mají striktně omezený přístup k informacím a to až do takové míry, že mnohdy nemají k dispozici ani ty, které bezprostředně potřebují pro svou práci. Tento stav pochopitelně vede k tomu, že se šíří nepodložené informace, které mohou, ale také nemusí být pravdivé. Absolutní neinformovanost zaměstnanců a dlouhodobý permanentní stav reorganisace způsobují mezi zaměstnanci stav totální apatie a ztráty posledních zbytků loyality. Manageři na střední a nižší úrovni se rozhodují bez znalosti záměrů vrcholového vedení. Neexistuje krátkodobá a střednědobá koncepce (natož dlouhodobá), resp. pokud existuje, není zaměstnancům k dispozici. Řada důležitých pracovišť byla za poslední dva roky opakovaně přeřazena z jedné organizační složky do druhé. Není výjimkou, že pracoviště bylo přeřazeno za dva roky pětkrát! Než se nový šéf stačí s pracovištěm seznámit, je mu odebráno a převedeno jinam. Oficiální organisační struktura mnohdy neodpovídá faktickému stavu, mnozí zaměstnanci neznají svého nadřízeného, řada managerů nezná své podřízené, ani svá podřízená pracoviště. Současný President ČSA během svého působení svou firmu neprošel ani jedenkrát. Jak je takový systém efektivní, je nabíledni.
V nedávných dnech se na veřejnost dostaly informace o tom, že s největší pravděpodobností se druhým největším akcionářem ČSA stane tuzemská soukromá letecká společnost Travel Service. V tisku se objevily spekulace, že transakce, ve které získá společnost Travel Service 34% podíl v ČSA od státu oklikou prostřednictvím opce Korean Air, byla promyšlena už v době, kdy stát prodával Korean Air svých 44%. Domnívám se, že to dnes není podstatné. Důležité je to, co nastane ve chvíli, kdy Travel Service podíl v ČSA skutečně získá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz