Byzantský katolický patriarchát: Pod lampou - kritika Halíka, 6. část

23.12.2016 20:04 | Zprávy

Šestá část interview doplněná komentářem sekretářů Byzantského katolického patriarchátu:

Byzantský katolický patriarchát: Pod lampou - kritika Halíka, 6. část
Foto: David Hora
Popisek: Tomáš Halík na přednášce v Písku

Halík: „A to jsou ti tzv. ekonomičtí migranti, možná, že převažují mezi těmi migranty …. A je třeba přezkoumávat, jaké jsou ty motivy, je to těžké, málokdo to dokáže.“

Odpověď: Ne málokdo, nikdo! Jak přezkoumávat motivy valící se vlny uprchlíků, která zválcuje i pohraniční stěnu? Nemají dokumenty, pouze „někým“ zaplacený lístek za 4 000 euro, jinak se o nich nic nedozvíte, žádnou objektivní pravdu, hrnou se jak lavina.

Prezident Česka, když řekl ani jednoho, nemínil přezkoumávat, jaké měl motivy, a to je v dané situaci jediné moudré řešení, za které mu bude národ děkovat. Proto Halík tak nenávidí prezidenta a vulgárně ho dehonestuje.

Halík: „A samozřejmě i mezi těmi mohou být také ti agenti těch teroristů. Já si nemyslím, že by jich tam bylo strašně moc.“

Odpověď: Úplně stačí tolik, kolik jich tam je! V Paříži projelo pár teroristů ulicemi a kolik to přineslo mrtvých! Teroristů nemusí být strašně moc, aby zavedli terorismus. Halík blábolí jak z horečky. Co tím ale sleduje? Nasadit lidem růžové brýle, aby ztratili rozum a zdravý pud sebezáchovy!

Halík: „… a nedá se vyloučit, že několik z těch frustrovaných, kteří se zde setkají s nepřátelstvím, taky se stanou těmi násilníky“.

Odpověď: De facto Halík připouští, že sem přicházejí krvelační zabijáci, kteří budou dělat teroristické útoky a řezat káfirům hlavy. Není to prý vina islámu, je to vina křesťanů, u kterých se setkají s nepřátelstvím. Takže Halík konečně našel hlavního viníka terorismu. Je to asi další Halíkovo buddhistické osvícení.

Halík: „Vidíme narůstání násilí v našich společnostech a konkrétně myslím u nás a na Slovensku. Daleko víc teroristických činů nebo násilných, nebo že někdo někoho postřílel, bylo z našich řad, a ne z těch muslimů nebo uprchlíků.“

Odpověď: Víte proč, pane Halík? Protože zásluhou pana prezidenta Zemana a premiéra Fica tu ještě naštěstí islamisté nejsou! A druhá věc je, že kdyby se mohly medializovat zločiny muslimů tak, jako se medializuje kriminální činnost křesťanů, pak by se teprve ukázalo, jaká je skutečnost.

Už i v Česku našli v kontejneru člověka s podřezaným krkem, dvě holčičky byly na psychiatrii po tom, co je uprchlík zneužil. Jenže toto se do televize nedostane, to se lidé dovídají pokoutným způsobem. Šeptají, aby náhodou nedostali pokuty. Takže se nedivíme, že statisticky je kriminalita u tzv. uprchlíků téměř nulová.

Uprchlíci v táborech dobrodincům od samého počátku vyhrožovali: Vy bílé svině, až nás tu bude víc, podřežeme vám krky, a už malí muslimští chlapci na nádražích ukazovali rukou jako nožem, co čeká jejich dobrodince (ZDE).

Halík: „Příznačné je to, že největší strach z těch uprchlíků je tam, kde téměř nejsou, největší strach z muslimů je v našich zemích, kde nikdy mnoho lidí nikdy žádného muslima neviděli, takže je to z části strach z neznámého.“

Odpověď: Z jakého neznámého, pane Halík? Každý už moc dobře ví, co to je islám. I když oficiální masmédia záměrně mlčí, islámské násilí se utajit nedá. Oni sami natáčejí videa rituálních vražd křesťanů (ZDE). Každý ví o teroristických útocích v Paříži, v Bruselu… (ZDE) Copak chceme teroristický útok také v Praze, v Bratislavě? Strach z muslimů je jen přirozená reakce na násilí. Muslimští teroristé v Česku nejsou díky těm, kteří mají oprávněný strach, a proto manifestují.

Halík: „Já když jsem byl v Holandsku, tak jsem se ptal: ‚Máte strach z uprchlíků,‘ a oni řekli: ‚Víte, že je to problém s těmi uprchlíky, ale strach nemáme, protože my jsme na to zvyklí, že tady je jich po desetiletí strašně moc a my si s tím poradíme. Jistě i tady jsou extrémistické skupiny, které z toho chtějí populisticky sbírat body, ale my si s tím poradíme.‘ V katolickém kostele mi řekli: ‚Podívejte se, tady vždycky máme po naší bohoslužbě v našem kostele, tady odpoledne přicházejí muslimové, mají svoji bohoslužbu. My spolu báječně vycházíme, nikdy jsme žádné problémy neměli‘.“

Odpověď: Jaká je realita? V současné době Holanďané volili takového politika, který slíbil, že se postará o zrušení všech mešit a vyhoštění všech muslimů. Pokud bude proces islamizace Holandska pokračovat, můžeme stanovit, za kolik roků se Holandsko stane islámským státem i se zákonem šaría. Potom může Halík udělat interview, jak křesťané s muslimy báječně vycházejí. Z křesťanských chrámů budou mešity. V nich už ale křesťanské bohoslužby nebudou!

Halík: „Musíme rozumět lidem, kteří mají ty obavy, ale ta míra těch obav a ta hysterie a panika s tím spojená, to je skutečně nebezpečné a já si myslím, že tam je skutečně něco iracionálního, a že to musí kořenit někde jinde.“

Odpověď: To, co Halík nazývá posměšně hysterie, je jen zdravý rozum a zodpovědná aktivita, která vychází z reálného nebezpečí islamismu. Halík není jen prostý lhář, je nebezpečný lhář!

Halík: „V řadě lidí z našich zemí je nějaká frustrace, nějaký hlubší strach, který hledá nějaký cíl, aby mohl vybít tu vnitřní nenávist. Strach se často obrací v agresivitu a já vidím tohleto jako veliký problém psychologický, duchovní, sociální, abychom se zamysleli nad skutečnými příčinami tehleté hysterické reakce, protože ty leží někde v nevědomí lidí, a víte, možná že je to strach ze svobody.“

Odpověď: Halík normální myšlení a přirozené lidské reakce, vyvolané reálným nebezpečím, ocejchuje jako hysterii, která je prý ovocem frustrace. Strach před zločiny a terorismem paradoxně nazývá strachem ze svobody! Pracně vymýšlí jakýsi psychologický problém, ale reálný problém vidět nechce. Nechce vidět ani historickou realitu násilné islamizace křesťanských území (Turecko, Irák, Irán, Egypt, Libye, Alžír…).

Halík: „… jsme si trošku vědomi toho, že jsme ji již dávno ztratili a že prostě nemáme nějakou jasnou identitu a že nejsme schopni pojmenovat ty hodnoty, za které bychom byli schopni žít a umírat anebo je pojmenujeme jako fráze a nejsme je schopni žít. Jestliže chceme, aby se migranti přizpůsobili, tak to musí někde věrohodně vidět.“

Odpověď: Halík opravdu ztratil a prostě nemá jasnou identitu, protože je zároveň buddhista i křesťan, což je nonsens, a pak ale není ani schopen pojmenovat ty hodnoty, za které by byl schopen žít a umírat. Migranti, které sem táhne, na něm nic věrohodného nevidí, takže se nepřizpůsobí. Proč je tedy zve?

Halík, propagátor buddhismu a interreligijního dialogu, systematicky už léta likviduje jasnou křesťanskou identitu. Teď ale najednou vyčítá, že ji křesťané v Evropě nemají, a dokonce vyžaduje, aby byla věrohodně vidět.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jaroslav Faltýnek byl položen dotaz

Děláte ve sněmovně vůbec něco?

Dobrý den, zajímalo by mě, co jako poslanec děláte, že o vás není vůbec slyšet? Ani nikde v televizi jsem vás dlouho neviděl, nečetl s vámi žádný rozhovor. Přijde mi, že vás Babiš nechal kandidovat jen proto, aby vám zajistil dobře placené místo, ale jakoby vám zakázal, abyste se po vašem skandálu v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Weigl: Lidovecké konce

15:16 Jiří Weigl: Lidovecké konce

Blíží se konec pro naši zemi nepříliš úspěšného roku. Všeobecná nejistota je ohromná, budoucnost prů…