Obecné proč
Na můj vkus je deklarace příliš obecná a podobné obecné deklarace zpravidla nevedou k posunu k lepšímu (a v ČR to platí dvojnásob). Dokonce naopak, umožňují navíc i to, aby se pod ně zvesela hlásili a zahalovali se jimi i osoby a subjekty, které jsou v realitě přímo ztělesněním praktik a postupů, jenž jsou kritizovány a které mají býti řešeny. (Praktickou ukázkou může být dle mého soudu angažmá pana Škromacha mezi podporovateli Rekonstrukce státu.)
Navíc pouze obecně formulované teze neříkají nic o tom a naprosto nijak nezaručují, jak nakonec bude příslušná vytoužená legislativní norma vypadat. To si může dobře uvědomit každý, kdo někdy z blízka sledoval zákonodárný proces, tedy zejména to, jak „poslanecká kreativita“ umí obsah zákona posunout zcela jinam, než byl jeho původní (třeba i dobře myšlený) záměr.
Konkrétní proč
Zaměřme se na bod 7., tedy „Státní zastupitelství bez politických zásahů do vyšetřování“.
Ano, takto obecně to jistě vypadá jako chválihodné. Ale pokud si prostudujete podrobněji znění požadavku a jste alespoň zběžně seznámeni s reaitou nyní panující v tuzemských podmínkách, musíte nutně dojít k záěru, že bod 7) je v podstatě Trojským koněm, který korupci nejenže systémově nevyřeší, ale v důsledku – v případě jeho naplnění – povede ještě hlouběji k podrytí právního státu a k přímému ohrožení práv a svobod obyvatel ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: konzervativnilisty.cz