Tento projev bezradnosti ministerstva, pokud jde o význam a budoucnost vodní dopravy v České republice, bohužel není izolovaný a kontrastuje s nedávným zveřejněním pozitivních výsledků studie proveditelnosti vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe. Nedávno dokonce byla regulace železniční a vodní dopravy na ministerstvu sloučena do jediného útvaru, přestože mohou mít obě dopravní odvětví v mnohém ohledu konkurenční vztah. To vše v podmínkách dlouhodobého zanedbání výstavby nezbytných plavebních stupňů Děčín a Přelouč.
Ohlášená operace reálně hrozí celou řadou negativních důsledků. Státní podniky Povodí nemají zákonem stanovenou kompetenci zlepšování podmínek pro vodní dopravu a služby přístavů. Množství nových trendů spojených s vodní dopravou, jako jsou citylogistika, odpadové hospodářství, rekreační plavba nebo rozvoj zařízení pro alternativní paliva, bude omezeno ve vývoji. Trvale limitované zdroje veřejného sektoru budou v konečném důsledku ještě méně využívány pro rozvoj a údržbu zařízení vodní dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV