Na vině jsou vedle (pravděpodobně jednorázových) problémů automobilek s novými emisemi i trvalejší faktory. Především rostoucí politická rizika (brexit a obchodní přestřelky) a slábnoucí Čína výrazněji omezují globální investice. To se odráží jednak ve slabších vývozech, ale současně ve slabších investicích. Nejvíce zranitelná je z velkých ekonomik logicky nejprůmyslovější a vůči asijským trhům nejotevřenější ekonomika Německa, které jen těsně v závěru roku uniklo z pasti technické recese.I proto budou v tomto týdnu ostře sledovány první odhady podnikatelských nálad v eurozóně a to zejména v průmyslu. Na prvním místě půjde o německé Ifo (spadlo na tříletá minima) a německé průmyslové PMI (dostaly se pod hraniční úroveň 50 bodů).
V našem základním scénáři by normalizující se situace automobilek mohla časem přispět ke stabilizaci situace v průmyslu v nejbližších měsících. Výraznější vylepšení nálady bude ovšem vázáno na pokles geopolitického napětí a vylepšení situace v Číně. Zde v prvním kvartále zatím čekáme minimální změny k lepšímu, a proto i nová várka podnikatelských nálad v euro-průmyslu asi v únoru neukáže na rychlejší růst.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV