Chtěli jste vidět, jak to vypadá ve známých velkých firmách? Nyní můžete. Díky kariérnímu showroomu Proudly si uchazeči o práci mohou doslova přivonět k prostředí, ve kterém by mohli pracovat. Ve virtuální realitě se jim otevírají společnosti jako je například Nestlé, Vodafone nebo Faurecia. Firmy tím reagují na nedostatek lidí na pracovním trhu. Na potenciální zaměstnance chtějí už od prvního momentu působit jako společnost s dobrou firemní kulturou, jež se nebojí ukázat, jak to uvnitř podniku vypadá.
Nezaměstnanost a nedostatek mladých
Trh práce je napjatý. Je na něm stále méně kvalifikovaných uchazečů o zaměstnání. Navíc podle dat z MŠMT je počet studentů prvních ročníků na VŠ nejnižší za posledních 12 let a ubývá také absolventů (viz příloha). U mladých lidí se zároveň výrazně mění kariérní cíle. Podle letošního průzkumu společnosti Universum mezi 14 tisíci českých studentů je nyní na prvním místě (60 %) při hledání práce tzv. work-life balance, tedy možnost skloubení života a práce. Na druhém (54 %) pak pocit, že slouží dobré věci a na třetím (47 %) stabilita.
Proto je čím dál důležitější umět lidi efektivně oslovit a zaujmout. Vyvolat v nich pocit sounáležitosti a sdílení společných hodnot. K tomu už klasické textové inzeráty nestačí. Nedokážou přenést atmosféru uvnitř firmy. Nedokážou v uchazečích vzbudit dojem: Tam chci pracovat!
„Výhoda využívání virtuální reality v oblasti náboru spočívá jednak v přenesení herních prvků do jinak mnohdy nezajímavé činnosti v podobě hledání práce a jednak zprostředkuje uchazeči reálný zážitek firemního prostředí bez toho, aby se za ním musel kandidát kamkoli osobně vypravit,“ říká zakladatel kariérního showroomu Jan Klusoň.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV