Pokud porovnáváme současnou situaci s „před-covidovým“ obdobím, tak se začínají objevovat a oslovují nás i nové malé a středně velké společnosti, které se rozhodly přepracovat svoji obchodní strategii a vyrazit do zahraničí. Nejedná se zpravidla o tradiční průmysl, ale spíše o tzv. novou ekonomiku – služby, start-upy a chytrá řešení. Právě v tomto odvětví inovativních řešení letos registrujeme v porovnání s před-pandemickými roky 2019 a 2018 dvoj, respektive trojnásobně vysoký počet firem, které s námi při svých exportních snaženích spolupracují.
Řada firem využívá možnost přidat se k některé z Exportních aliancí, které jim vstup na nové trhy díky úsporám například v nákladech na dopravu výrazně usnadňují. Jedním z příkladů je aliance Elements for Smart City, která měla minulý týden řadu úspěšných jednání na veletrhu Planet Budapest v Maďarsku.
Největší zájem je ze strany českých vývozců o evropské trhy, ale výjimkou nejsou ani zámořské destinace – Jižní a Střední Amerika nebo Blízký východ. Například v listopadu začala společnost Bohemia Sekt vyvážet do Mexika, a její šumivá vína jsou již dnes k dispozici v tamních obchodech.
Jan Kubata
ředitel sekce služeb pro exportéry v agentuře CzechTrade
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV