„Je žlutá, je ošklivá, s ničím neladí, ale může vám zachránit život.“ (franouzský nápis na obrázku)
Tohle řekl král módy Karl Lagerfeld během kampaně v roce 2008 pro zavedení žluté vesty pro řidiče ve Francii. Měli ji navléknout, když zastaví v provozu a vystoupí, aby je kolemjedoucí dobře viděli.
Deset let po té, žluté vesty jsou na první stránce bez kampaně a bez reklamy VIP, jako symbol nakrkanosti, zjemněle řečeno, která, kdyby se jí podařilo zvládnout a usměrnit, by mohla přispět k záchraně slušného života mnoha milionů Francouzů. A Lagerfeld by mohl být prohlášen za proroka.
Je jistou ironii, že povinnost mít v autě žlutou vestu uložila řidičům vláda, proti níž je namířen hněv lidu. Zvýšení cen benzinu, které jej odstartovalo, byla příslovečná poslední kapka do plného poháru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV