Jaroslav Hanák: Stávku řidičů nepovažuji za rozumnou

03.04.2017 18:36 | Zprávy

Podle aktuálních informací budou řidiči autobusů stávkovat ve Zlínském, Jihočeském, Ústeckém a Jihomoravském kraji. Informovali o tom představitelé Svazu průmyslu a dopravy ČR a Asociace krajů ČR. Shodli se, že stávku nepovažují za rozumnou. Většina krajů a firem totiž nařízení vlády splnila. A to i přes to, že kabinet Bohuslava Sobotky nesplnil to, co slíbil. Na zvýšení mezd řidičů autobusů nedal krajům ani korunu a nedošlo ani k dříve avizovaným kontrolám dopravců prostřednictvím inspektorátů práce, které v minulosti avizovalo ministerstvo práce a sociálních věcí.

Jaroslav Hanák: Stávku řidičů nepovažuji za rozumnou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Prezident svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák

„Stávku řidičů nepovažuji za rozumnou. Většina krajů a firem splnila nařízení vlády týkající se navýšení platů řidičů linkových autobusů. Jsem přesvědčen, že všichni dopravci, kteří od krajů dostali peníze na zvýšení platů řidičů, je takto využili a mzdy řidičům zvýšili. Jednalo se přitom o největší meziroční navýšení mezd v historii České republiky, pohybovalo se od pěti do devíti tisíc korun navíc k měsíční výplatě,“ vysvětluje prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák důvody, proč avizovanou stávku řidičů odmítá. Stávka nedává smysl i v kontextu a porovnání s mírným navyšováním platů u jiných profesí jako například učitelů či zdravotních sester.

„Nařízení vlády je velmi nestandartní, vstupuje totiž do vztahu zaměstnavatel a zaměstnanec. Kraje řidiče nezaměstnávají, mají smlouvy s dopravci. Přesto se snaží situaci, za kterou nemohou, vyřešit, aby lidé potřebné peníze dostali. Bohužel vláda neplní své sliby, a i když jsme premiéra opakovaně požádali o spolupráci a jednání, schůzku nám navrhl až na pátek 7. dubna. Tedy den po ohlášené stávce,“ říká předsedkyně Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.  

Práce řidičů si osobně velmi vážím, sám ve své firmě First Transport Lines zaměstnávám více než sto řidičů a řidiček. Na většině území Olomouckého kraje, kde zajišťujeme autobusovou dopravu, se stávky lidé bát nemusí. Podobně po jednání s 25 dopravci neočekávám stávku ani ve většině dalších krajů,“ doplňuje Hanák a dodává: „Za Svaz průmyslu a dopravy ČR čekáme, jak se ke svému slibu postaví vláda, která rekordní zvýšení mezd pro řidiče zajistila. Nyní by měla krajům zaslat potřebné finance na pokrytí takovéhoto navýšení.“

„Na vládu jsme už v minulosti přišli s kompromisním řešením, aby nám přidala peníze na opravy krajských komunikací, které by kompenzovaly náklady krajů související se zvýšením mezd řidičů. Vláda na to však nepřistoupila. Rada Asociace krajů se poté shodla, že bude trvat na tom, aby vláda na krajskou dopravu dala jednu miliardu korun, nezávisle na formě – buď jako účelový příspěvek na mzdy řidičů autobusů, nebo prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury na opravy silnic. Tuto žádost jsme také napsali premiérovi, a to už 21. března. Na můj dopis však Bohuslav Sobotka dosud nereagoval,“ dodala Vildumetzová.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Brandtner: Další podpásovka v „kauze Ševčík“

14:08 Petr Brandtner: Další podpásovka v „kauze Ševčík“

Pondělní Seznam Zprávy přinesly další z řady článků týkajících se osoby a osudu doc. Miroslava Ševčí…