„Stávku řidičů nepovažuji za rozumnou. Většina krajů a firem splnila nařízení vlády týkající se navýšení platů řidičů linkových autobusů. Jsem přesvědčen, že všichni dopravci, kteří od krajů dostali peníze na zvýšení platů řidičů, je takto využili a mzdy řidičům zvýšili. Jednalo se přitom o největší meziroční navýšení mezd v historii České republiky, pohybovalo se od pěti do devíti tisíc korun navíc k měsíční výplatě,“ vysvětluje prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák důvody, proč avizovanou stávku řidičů odmítá. Stávka nedává smysl i v kontextu a porovnání s mírným navyšováním platů u jiných profesí jako například učitelů či zdravotních sester.
„Nařízení vlády je velmi nestandartní, vstupuje totiž do vztahu zaměstnavatel a zaměstnanec. Kraje řidiče nezaměstnávají, mají smlouvy s dopravci. Přesto se snaží situaci, za kterou nemohou, vyřešit, aby lidé potřebné peníze dostali. Bohužel vláda neplní své sliby, a i když jsme premiéra opakovaně požádali o spolupráci a jednání, schůzku nám navrhl až na pátek 7. dubna. Tedy den po ohlášené stávce,“ říká předsedkyně Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva