Jindřich Berounský: Alarmující železniční nehoda na nejbezpečnější české trati

03.05.2018 20:31 | Zprávy

Jen co Jihočeský kraj a jeho koordinátor veřejné dopravy JIKORD odprezentovali vyhlášení soutěže na zajištění železniční osobní dopravy v motorové trakci na dobu příštích 15 let, kde zadávací dokumentace určuje jakou hudbu a kolik filmů na jakou dobu má zajistit palubní portál, který nemusí být, díky Bohu, použitelný na záchodě, přichází jako blesk z čistého nebe zpráva o srážce dvou osobních vlaků společnosti GW Train Regio, a.s., ke které došlo dnes 3. 5. v 8.45 hodin na Českokrumlovsku u Mříče mezi dopravnami Křemže a Boršov nad Vltavou na trati 194 České Budějovice – Černý Kříž.

Jindřich Berounský: Alarmující železniční nehoda na nejbezpečnější české trati
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak

Podle dostupných informací strojvedoucí zpožděného osobního vlaku 8102 Volary - České Budějovice nevyčkal v dopravně Křemže na pravidelné křižování s rovněž zpožděným vlakem 8103 České Budějovice - Nové Údolí, projel návěstidlo v poloze "Stůj", řízl výhybku a bezprostředně po odjezdu z dopravny došlo k čelní srážce obou vlaků, při které bylo zraněno 13 cestujících (mezi nimi i děti z mateřské školy) a strojvedoucí. Na motorovém voze Regio Sprinteru řady 654 a motorové jednotce řady 629 jsou odhadnuty škody na 6 mil Kč, došlo i k vykolejení a díky jednomu z vypadlých motorů úniku provozních kapalin. Celkově v obou vlacích dohromady cestovalo a bylo ohroženo cca 50 cestujících.

Hned od počátku se objevují informace o vině strojvedoucího od agentury RailJob, který je v pracovním poměru u GW Trainu, ale železniční nehoda se stala na jedné z nejbezpečnějších tratí České republiky, která je po revitalizaci za více než 1,6 mld Kč (bez DPH) od září 2016 dokonce vícenásobně zajištěna proti selhání lidského činitele - strojvedoucího.

Kromě dálkového řízení byla na zmíněné trati zprovozněna rádiová síť TRS, dobudovány antény pro pokrytí celého území a došlo k vybavení systémem VNPN, t.j. systémem a zařízeními "Výstrahy při nedovoleném projetí návěstidla". Zabezpečovací zařízení neumožňuje, aby osudný vlak 8102 vůbec odjel z dopravny a po zvukové výstraze by byl zastaven, následně i díky tzv. generálnímu stopu i další vlaky. Má to však háček. Tak tomu bylo jen do 9.12.2017. Jihočeský kraj hledal nejlevnějšího dopravce i na "nejbezpečnější trať v České republice", jak byla úspěšná revitalizace prezentována v září 2016 v médiích, a tak vozidlo osudného vlaku nemělo odpovídající vybavení, ale disponovalo wifi pro cestující, a strojvedoucí měl k domluvě mobilní telefon, který vlak nezastaví !!!

Železniční nehoda na jedné z nejzabezpečenějších tratí v republice je obrovským skandálem a výstrahou Jihočeskému kraji, který selhává jako objednatel i koordinátor železniční dopravy skandálními nepřípoji a sází na co nejlevnějšího dopravce s wifi bez základního zajištění bezpečnosti, odpovídajícího 21. století, a to tam, kde cca 1,25 mld Kč přispěla na revitalizaci trati a její zabezpečení z Fondu soudržnosti Evropská unie.

Jindřich Berounský
Svaz odborářů služeb a dopravy

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: O skutečných zákonech

13:57 Petr Hampl: O skutečných zákonech

Druhý pohled Petra Hampla