Jindřich Berounský: Neštěstí v Bohumíně ve stínu předčasných informací neprofesionálního šéfa Drážní inspekce

28.06.2022 16:23 | Komentář

Zhruba 20 minut po ranním rozbřesku se pondělního rána s datem 27. 6. v 5.02 hodin srazil SuperCity vlak č. 516 Pendolino Bohumín - Praha Českých drah (ČD) s posunující lokomotivou řady 742 ČD Carga.

Jindřich Berounský: Neštěstí v Bohumíně ve stínu předčasných informací neprofesionálního šéfa Drážní inspekce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ČD Pendolino

Ohlušující rána přišla asi po 360 metrech jízdy Pendolina 680.006 od nástupiště a bočně čelní střet s posunující lokomotivou stál život strojvedoucího Pendolina, způsobil zranění jeho stewardky a 4 kolegů na lokomotivě ČD Carga. Cestující byli evakuováni, spoj SC 516 s plánovaným odjezdem ve 04:59 byl zrušen. 

Provoz ve stanici Bohumín byl asi na půl hodiny přerušen. To jsou smutná fakta, na kterých se shodli mluvčí záchranářů, ČD i Správy železnic s tím, že příčiny nehody i výši škody, která půjde do desítek miliónů korun, zjišťují vyšetřovatelé.   

Opět nezklamal šéf Drážní inspekce Jan Kučera, který se nepoučil z nedávných předčasných soudů, obrátivších se následně proti němu a dokazujících až nepřijatelnou neprofesionalitu (např. série prohlášení o strojvedoucím k nehodě u Českého Brodu ze 14.7.2020, kde se následně prokázala zdravotní indispozice). Už v 6.29, téměř hodinu a půl po nešťastné události, uvádí web Zdopravy.cz, že podle Jana Kučery pendolino projelo kolem návěstidla zakazujícího jízdu a vjelo tak do postavené posunové cesty. Pro ČTK Jan Kučera doslova uvedl: "Pravděpodobná možnost je takzvaná nedovolená jízda, to znamená, že pendolino projelo návěstidlo zakazující jízdu, takže nemělo ještě správně postaveno výhybky a vjelo tam, kam nemělo". Další kuriózní vysvětlení pro ČTK následuje: „Drážní inspekce na místě mimořádné události zahájila šetření příčin a okolností, na místě jsou čtyři inspektoři Drážní inspekce. Na místě je v podstatě celý územní inspektorát Ostrava. Samozřejmě to šetření bude nadlouho, potrvá několik měsíců," řekl Kučera. Jan Kučera si protiřečí. Přestože má  jasno a říká, co by říkat neměl, šetření bude trvat dlouho. Profesionál se nemůže dopouštět domněnek v době, kdy nejsou vyhodnocena data z hnacích vozidel ani zabezpečovacího zařízení. Existují jen nezpochybnitelná fakta a vše další včetně okolností vzniku vážné železniční nehody je předmětem šetření. Ze statistik Drážní inspekce vyplývá, že se prodlužuje délka šetření mimořádných událostí a jako nesmyslný gól do vlastní branky se ukazuje Janem Kučerou prosazené snižování počtu inspektorů.   

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Vy jste proti sankcím

Já v nich také nevidím moc žádný přínos - ani pro Ukrajinu. Na druhou stranu, nebylo by horší nedělat nic, když Rusko rozpoutalo válku? Nebo co byste udělal vy, kdybyste byl teď ve vládě? A věříte, že Trump letos válku ukončí?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Podivné zvonění na Hojné Vodě

12:26 Zdeněk Lanz: Podivné zvonění na Hojné Vodě

V lednovém – únorovém vydání (2025) Občasníku pro 21 obcí a osad Stropnicka najdeme na straně 2 čl…