Jaká je realita? V Praze jsou na nás Piráti puštěni již druhé volební období. Znakem jejich vlády je dopravní chaos, kombinovaný se stagnací rozvoje města (Praha prý nepotřebuje vnitřní dopravní okruh). Tak nám jejich Hřib rozkopal magistrálu a Václavské náměstí, kam nejméně za miliardu budou znovu zavedeny tramvaje, které zde nikdo (kromě turistů) nepostrádá a nepotřebuje. Kolabující doprava v centru města bude ještě více destruována.
Dočkali jsme se drahých trolejbusů na letiště v době, kdy se začalo se stavbou rychlodráhy. Díky trolejbusům se rozkopala celá Evropská, aby tento zázrak techniky stáhl troleje u starého letiště a dál jel na baterky. Proč celý tento cirkus, když z Veleslavína mohly jezdit autobusy na plyn nebo vodík, eventuálně i na baterie? Prostě Piráti, logiku nehledejte.
O drahém mostu jen pro tramvaje a chodce (ti ale zrovna ze Zlíchova do Branika a opačně zrovna v zástupech nechodí) v Braníku jsem už několikrát psal. Ale miliarda a půl bude pryč.
Kuriózní je i způsob podpory cyklodopravy. Oproti dobám, kdy jsem byl na pražské radnici náměstkem pro finance za primátora Béma, skoro nevznikají žádné nové, od silnice oddělené cyklostezky. Ale všude se na asfalt za stovky milionů kreslí nesmyslné a často i nebezpečné cyklopruhy, které po pár metrech svedou kolaře rovnou pod auta.
Teď tomu nasadil korunu ministr Bartoš. Co je ve funkci, slibuje a žvaní o digitalizaci. Jak ji zavedeme, bude po problémech. Otevřeme si doma počítač a pár kliků nám zařídí vše, co po státu potřebujeme, a tečka. V přímém přenosu vidíme realitu.
Přechod stavební dokumentace z papírové na digitální s sebou přinesl uplné zhroucení systému stavebního řízení. Doposud jsme ho měli hodně pomalé, od nynějška nejspíš nebude už žádné. Zprávy jsou plné toho, jak pracovníci stavebních úřadů upozorňují na naprostou nefunkčnost. Protestují, poukazují na zablokování systému. Ministr Bartoš slibuje nápravu. Nikde se moc nemluví, kolik nás tento Bartošův zázrak digitalizace už stál a kolik budou stát jeho úpravy a opravy. A pokud to vůbec opravitelné je.
Samostatnou otázkou je, zda vůbec někdy tato nová forma stavebního řízení zjednoduší a zrychlí. To se nejspíš nikdy objektivně nedozvíme. Taky se nedozvíme, kolik kamarádů špiček Pirátů pracuje nebo vlastní desítky IT firem, které se na vývoji a správě podobných digitálních oblud účastní a inkasují z nás vyždímané stamiliony.
Vítejte v realitě. Digitalizace státu pod taktovkou Pirátů hodně věcí prodraží, zkomplikuje, zpomalí, učiní zranitelným a jen máloco skutečně zásadně zlepší. A peníze, nechci domýšlet, kolik to bude stát.
Jiří Paroubek
bývalý český premiér a předseda ČSSD
(text byl napsán pro MF DNES a zde byl otištěn 1. srpna t.r.)
Vyšlo na Vasevec.info. Publikováno se souhlasem vydavatele
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV