V oblasti potravin rozšířené Penny má marži 22,9%, Kaufland 24,4%, Liedl už 31,2% a Tesco skoro 35% (34,8). V drogerii má Teta marži 24%, Rossmann už 38,3% a dm Drogerie markt nemravných 55%. Proto do nás v TV reklamách pere heslo že tady jsem člověkem (možná blbým). V nábytku začíná IKEA na 44%, pokračuje Kika se 67,9%. Sconto 77,7% a Jysk má dokonce 81,9. To se to potom zlevňuje o 70%! Ani ve sportu nejsou žádní troškaři: Sportisimo 49,4%, Hervis 60% a Intersport 79,5%.
V oblasti elektrospotřebičů vede Alza, jejíž zelený skřet nás otravuje na všech TV kanálech. Ta má 11,2% a její konkurence Okay 13,8%. K+B expert 20,5%, Electro World 22,1% a končíme Datartem s jeho 33,8%. Že hobby není žádný špás nás přesvědčí tato čísla: Bauhaus 45,4%, podobně Baumax 47,4%. Hornbach má 50,6%, OBI už 66,1% a vede Mountfield se svými 70% (69,9). To do nás může „prát“ slevy před i povánoční a mít šestistránkové inzeráty v novinách
Zvláštní kapitolou jsou oblečení a boty. Baťa 50,6% – ten je na spodní příčce, zatímco takový Deichmann má dvojnásobek 114%. Humanic se drží na svých 90%, zatímco Zara si „vyšlápla“ na své zákazníky s marží 147% !!!
Pokud nakupujete v Pařížské, pak vězte že Dior vás stáhne o 69,2%, Hermes Prague o 75,2%, Prada už o 80,3% a Luis Vuitton o celých 113%. Kabelky premiérovy metresy nebyly žádná levná záležitost. A že i zdraví je dobrý byznys ukazuje marže lékáren Dr. Max – 27,5%.
Napadá mne jeden biblický citát: Spíše projde velbloud uchem jehly, než se boháč dostane do království nebeského. A dovolím si parafrázovat: Spíše projde velbloud uchem jehly, než se dočkáme slušných marží u obchodních řetězců!
Josef Ježek
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV