Já vidím hlavní problém v tom, že tyto děti, obvykle vychovávané jinak, než je většinový standard, jsou „hozeny do vody“ a musí řešit několik problémů najednou. Základ řešení problému vidím už v předškolní výchově. Tyto děti musí absolvovat minimálně dva roky předškolní výchovy v mateřské školce, aby získaly základní zkušenosti a návyky. To samé platí pro výchovu dětí v dětských domovech. I tam může být setkání s dětmi z většinové společnosti přínosné.
Je zřejmé, že v tomto věku by na tyto děti mohl kolektiv působit pozitivně a takto socializovány by pak ve škole mohly mnohem snáze čelit požadavkům výuky. Nyní je situace často taková, že jim pouhá absence základních návyků znemožňuje řádně se učit.
V případě, že by zkušenosti v kolektivu svých vrstevníků získaly již dříve, určitě by se jim ve škole žilo mnohem snáze.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Andrle - profil