Karol Hrádela: Praha musí zdražit jízdné v MHD

26.09.2020 21:47 | Zprávy

Komentář na facebookovém profilu ke zvýšení jízdného v Praze

Karol Hrádela: Praha musí zdražit jízdné v MHD
Foto: Facebook Karola Hrádely
Popisek: Karol Hrádela

Tedy, možná by provokatéři pobaveně či rozčíleně tvrdili, že zdražení je nesmysl ohrožující životní prostředí, ale nevěřte jim. Bez zdražení by nebylo možné realizovat některé cíle našich politických představitelů v Praze a vynakládat na jiné účely prostředky, které by mohly sloužit na financování veřejné dopravy v hlavním městě. Je přeci třeba snižovat některé příjmy města, omezovat osobní dopravu po nábřeží, podporovat určité osoby, vynakládat samozřejmě přísně účelně prostředky například na nový vzhled dopravních prostředků, lavičky věnované významným osobnostem atd. Pražané přeci by to měli pochopit a na bohulibé úmysly některých politiků dobrovolně a s radostí přispívat.

Snad bude vhodné si porovnat tvrzení o hrozbě kolapsu bez zdražení s oficiálními údaji dopravního podniku a hlavního města Prahy.

V roce 2019 mělo hlavní město rozpočtováno na dopravu 21 994 178,75 tis. Kč při plnění na 97,66 % upraveného rozpočtu, takže nezanedbatelná částka zůstala k dispozici i bez nutnosti hledat prostředky mimo ty, co byly vyčleněné na dopravu.

Dopravní podnik měl za rok 2018 s výsledkem hospodaření zisk ve výši 1 529 146 tis. Kč, který byl převeden u něj na účet 428 – Nerozdělený zisk minulých let. Hospodářský výsledek dosažený za účetní období roku 2019 v podobě zisku byl ve výši 869 150 tis. Kč

Tržby Dopravního podniku za jízdné v souvislosti s dlouhodobou Smlouvou HMP v roce 2019 činily 3 699 524 tis. Kč, což představuje podíl 83,02 % z celkových tržeb z jízdného ve výši 4 456 184 tis. v rámci celého systému PID. Na jízdné hrazené přímo cestujícími tak připadlo 756 660 tis. Kč, tj. méně, než byl zisk dopravního podniku... Tržby v rámci celého systému PID za rok 2019 (bez přirážek k jízdnému) byly vyšší o 1,17 % (+51 mil. Kč) oproti roku 2018.

Doufám, že všichni chápou, že občané Prahy musí platit na jízdném více a že snížení tržeb u dlouhodobě ziskového dopravního podniku i jinde v souvislosti s coronavirem není pouhou zástěrkou. Zdražení jízdného placeného cestujícími mimo rámec hrazený z veřejných zdrojů v rámci veřejné služby určitě rozpočet dopravního podniku vytrhne.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

12:26 Zdeněk Lanz: Uhlíkové blouznění pokračovalo v Baku

Na webu United Nations – Informační centrum OSN v Praze se dne 11. 11. 2024 objevil článek s názvem …