Včera v tomto boji zaznamenal významný úspěch. Rada hlavního města Praha schválila výpověď všech smluv na pronájem pozemků pro reklamní zařízení do 8 m2 (ZDE). Výpověď se bude týkat 38 smluv. Kverulant to považuje za výsledek své kampaně Odstraňme z Prahy billboardová smog (ZDE), ale spokojen zdaleka není. Praha dál pronajímá pozemky pro velké billboardy a dokonce uzavírá nové. Kverulant bude ve svém boji pokračovat.
Letos v březnu, když byla pozornost veřejnosti zahlcena koronavirem, Praha v tichosti uzavřela nemravnou smlouva o pronájmu pozemku pro obří billboard (ZDE). Pozemek se nachází na Pankráci v těsné souvislosti magistrály. Ve smlouvě je výslovně uvedeno, že účelem pronájmu je umístění 1 ks dvoustranného reklamního zařízeni o velikosti 2 x 3,6 x 9,6m, tj. 69,12 pro reklamní plochy. Magistrát má za pronájem dostat necelých 160 tisíc korun ročně. Přitom roční příjem z pronájmu je pětinásobně vyšší. Příjem z oboustranného billboardu umístěného na jednom z nelukrativnějších míst v celé republice se pohybuje kolem částky 850 tisíc korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV