Dotázaní lektoři ve svých odpovědích dále uvedli, že existuje velký rozdíl mezi žáky 5. tříd jednotlivých škol například při zvládnutí zlomků a desetinných čísel. „Některé děti například ví, že existuje zlomek, ale nikdy neviděly zápis pomocí zlomkové čáry. Desetinná čísla budou na některých školách začínat až nyní, což vnímám jako zásadní problém. Zjistili jsme, že jsou i školy, které toto učivo probírají jen okrajově či až na konci školního roku,“ kriticky konstatovala Jana Syrovátková, lektorka matematiky ve vzdělávací společnosti, a lektorka Lucie Nekolná dodala: „Frekventanti, kteří získali ze vstupního testu pouhé dva body, nejsou výjimkou.“
Pozitivní skutečností je to, že podle většiny lektorů se žáci na přijímací zkoušky připravují zodpovědně. „Hlavně páťáci jsou neuvěřitelně nadšení, mají velký zájem se učit, hlásí se a mají radost, když něco ví. Přišlo mi, že v drtivé většině případů mají velkou snahu dostat se na střední školu, a to nejen proto, že si to přejí jejich rodiče,“ doplnila lektorka Syrovátková.
Jednotné přijímací zkoušky na střední školy do oborů zakončených maturitou a víceletá gymnázia proběhnou v polovině dubna. Na jejich výsledky si žáci budou muset počkat zhruba tři týdny, což může znamenat až do začátku května.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV