Čeští spotřebitelé byli v červenci při chuti. Nakupovali opravdu s vervou, a to nejen typicky letní zboží či služby, jakou jsou zájezdy nebo letní oděvy. Maloobchodní tržby bez zahrnutí motoristického segmentu vzrostly meziročně o sedm procent, nejvýrazněji od ledna 2018. Trh ve střední hodnotě analytických odhadů předpokládal růst o něco slabší, a sice „jen“ 6,7 procenta. Výsledek je ovšem „vylepšený“ tím, že letošní červenec měl hned o dva pracovní dny více než červenec loňský. I po očištění o rozdílný počet pracovních dní je však výsledek stále přesvědčivý, když tržby vykazují meziroční nárůst 4,6 procenta.
Po delší době si obstojně vedl také motoristický segment, který přidal meziročně 4,1 procenta, tedy nejvíce od loňského července. Tržbám loni v červenci ale pomohl blížící se přechod na novou emisní homologaci, platnou od loňského září, který přechodně zvýšil poptávku po vozech ještě se starou homologací. Takže letos se tržby srovnávaly s přechodně navýšenou základnou loňského července, což činí dobrý výsledek automobilového segmentu ještě cennějším – i při zohlednění zmíněné letošní „výhody“ dvou pracovních dní navíc. Nejvyšší letošní meziroční nárůst tržeb zaznamenali v červenci také prodejci mobilních telefonů, počítačů a další elektroniky. Tržby jim rostly nejvýrazněji od loňského října. Druhý nejvyšší letošní nárůst tržeb zaznamenaly e-shopy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV