Pondělí
… jednání Rady KHK a za sebe považuji důležité zejména schválení tzv. balíčku silnic určených na rekonstrukce z evropských peněz (Trutnov-Babí, Jaroměř-Nové Město nad Metují, Broumov-Velká Ves, Velký Vřešťov-Hostinné, hranice PA kraje-křižovatka I/11). Rozhodli jsme také o pomoci městu Třebechovice pod Orebem v souvislosti s rekonstrukcí křižovatky směrem na Krňovice a podjezdem plánované cyklostezky.
… po dvouletém vyjednávání se státem se dočkáme další částečné rekonstrukci tratě v našem kraji směrem z Jaroměře do Liberce ZDE
Chceme, aby zde jezdily odpovídající vlakové soupravy, spojů bylo co nejvíce a byly co nejrychlejší. Potřebujeme tuto trať zrychlit technickými úpravami, rychlejšími vjezdy na nádraží apod..
Úterý
…nad připravovanými projekty i plánem rozvoje dopravní infrastruktury mezi Českou Skalicí a Červeným Kostelcem, ale i spojením na Nové Město n. Metují či napojením na stávající silnice I. třídy, jsem diskutoval s panem Josefem Hauckem, který se sám projektováním dopravních staveb profesně zabývá. Snad jsem jej potěšil informací o stavu příprav na rekonstrukci silnice mezi Českou Skalicí a Červeným Kostelcem. Vyslechl jsem si i jeho námět k napojení silnice od Zlíče směrem na silnici I. třídy, vedoucí mezi Náchodem a Českou Skalicí, nicméně tuto možnost je nezbytné posoudit komplexně, například i s ohledem na blízké Nové Měst. Shodli jsme se proto na prověření předmětného území pomocí studie a následně rozhodneme, jak budeme dále postupovat.
… na základě setkání s petenty proti demolici kamenného mostu v Městské Habrové, jsem se rozhodl zadat nový podrobný stavebně-technický průzkum stavu mostu (ev. č. 318 14–1) s cílem zjistit pevnost kamene, provést statický přepočet a navrhnout řešení opravy včetně odhadu jejích nákladů a životnosti. A to přesto, že jsme si z vodohospodářského, ale hlavně bezpečnostního důvodu již za kraj nechali zpracovat stanoviska Povodí Labe, Policie ČR nebo Zastupitelstva města Rychnov nad Kněžnou, která potvrzují prvotní záměr kraje původní most odstranit a nahradit jej bezpečným novým. Chceme respektovat i argumenty petentů. Pokud by nový průzkum potvrdil možnost záchovy původního mostu, za předpokladu proveditelných oprav, zohledňujících bezpečnostní kritéria a současně relevantní poměr nákladů a garantované životnosti, nebude se kraj bránit revizi původního rozhodnutí. Se závěry šetření budou seznámeni i autoři petice.
…a ještě mne čekala dvě jednání nad interpersonálními problémy a neodmyslitelná administrativa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV