Jedná se o to, že současné parkoviště, přilehlé komunikace a část stavby, které patří nakladatelství Columbus s.r.o. se má změnit z červené, tj. zastavitelné plochy na plochu zelenou, aby se na úkor toho stala ze zelené plochy patřící sousedovi Columbusu firmě Kubicom Vršní s.r.o. plocha červená, tedy pozemek zastavitelný. Děje se tak účelově z iniciativy radního za Prahu 8, pana Radomíra Nepila a konečného beneficienta firmy Kubicom Vršní Judr. Václava Vlka, který je zároveň šéfem Českého helsinského výboru.
Důvod je jednoduchý, jak na pozemku Columbusu, tak na pozemku Kubicomu, které spolu bezprostředně sousedí, by chtěl významný slovenský investor ve spolupráci s Columbusem vybudovat kolej pro slovenské studenty. V okamžiku, kdy slovenský investor o tomto svém záměru informoval pana Morena, který je společníkem pana Vlka, jak v advokátní kanceláři, tak na společnosti Kubikom, zahájil Kubicom velmi intenzivní a zdokladovatelnou aktivitu směřující k tomu, aby se jejich pozemek stal zastavitelným, přestože původní architektonická studie logicky uvažovala o výstavbě, jejíž gró bude na pozemku Columbusu, který je samozřejmě pro jakoukoli stavební aktivitu mnohem vhodnější než úzký trojúhelník, který chce na zastavitelný změnit firma Kubicom.
Chápeme snahu Kubicomu zvýšit hodnotu svého pozemku, zdá se nám však neuvěřitelné, když se tak má stát za cenu snížení hodnoty pozemku někoho jiného, a také se nám zdá absurdní, když výbor pro územní plánování přehlédne skutečnost, že doporučuje změnu územního plánu jen proto, aby vydělala úzká skupina lidí. Absence jakéhokoliv veřejného zájmu a zčásti účelové a zčásti dokonce lživé odůvodnění, které byly podkladem pro schvalování výborem, nechal Columbus podrobit právní analýze, kdy mu renomovaná advokátní kancelář doporučila v případě schválení změny obrátit se v jejím zastoupení na správní soud.
Smutné však je, že v okamžiku, kdy se rozběhne soudní řízení, značně se oddálí, ne-li zanikne myšlenka vybudování Štefánikovy koleje. Ta totiž v Praze vznikla kdysi na Letné ještě za první republiky, avšak po roce 1948 byla změněna na kolej pro studenty UMPRUM a poté, v Praze už žádná kolej, ve které by slovenští mecenáši pomáhali pokrýt náklady na studia slovenským studentům, nikdy nevznikla. Příjde nám absurdní, pokud člověk, který je současně předsedou Českého helsinského výboru, dostane chuť obohatit se na úkor slovenských studentů. Proto se domníváme, že by zastupitelstvo, než zmiňovanou změnu schválí, mělo věnovat této kauze alespoň nepatrnou rozpravu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV