Paní Valachová, nemohu než pochválit za zvednutí tématu, které je stále více diskutováno (bohužel, ne tam kde by to mělo být nejvíce, v našich veřejnoprávních). Nemám problém s katolickými školami, pokud je vše probíráno, jak píšete, dle osnov. Dcera učila na arcibiskupském gymnáziu a nikdy se nezmínila, že by rodiče protestovali proti náplni osnov, kde je hudební výchova, tělocvik nebo vědecké a historické pojmy jako jsou např. evoluce, holocaust, atd. Nechtěl bych se dožít těchto námitek v ČR, když je dobře známo, že na západ od nás jsou z řad muslimů tyto ventilovány a mnohdy i úspěšně uplatňovány.
Námitky proti některým informacím na našich školách, které jsou dle dostupných zdrojů prezentovány, jsou dvojí: jedna míří do oblasti multikulturního pojímání populace včetně muslimů a je zaštiťována rádoby správnými hesly o demokracii, humanismu, svobodě vyznání a druhá se týká přímo islámu, který je nesprávně prezentován jako jedno náboženství z určité téměř homogenní množiny těchto.
Islám je jiný; a pokud ta jinakost nebude vzata v úvahu, je nasnadě, že námitky budou sílit. Poptejte se na vládě kolegy Hermana, který má církevní otázky na starost, zda už něco podniknul s neoprávněnou registrací ÚMO, která byla učiněna v rozporu s jedním z odborných posudků a v rozporu se zák.č. 3/2002 sb. § 5, týkajícího se omezení náboženské svobody. O problému moc dobře ví a jeho stručná odpověď na můj dopis, že reciprocita není možná, má všechny atributy alibismu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV