Spotřebitelská důvěra je na historicky nejvyšších a nezaměstnanost pro změnu na historicky nejnižších hodnotách. Pokud k tomu přičteme velmi svižný růst průměrné mzdy, který hravě překonává spotřebitelskou inflaci, tak výsledkem je i silný spotřebitelský apetit, který se promítá do růstu maloobchodních tržeb. A tyto faktory budou mít pro vývoj maloobchodních tržeb určující ráz i v letošním roce.
Prosinec je tradičně klíčovým měsícem pro většinu obchodníků a po právě zveřejněných maloobchodních tržbách lze jednoznačně říci, že i závěr loňského roku byl pro ně mimořádně úspěšný. Maloobchodní tržby sice oproti listopadu poklesly o 0,8 %, avšak v meziročním srovnání vzrostly o 4,7% a po očištění o kalendářní vlivy dokonce o 7,1 %. Prosincový meziměsíční pokles byl navíc vyvážen velmi silným růstem maloobchodu již v listopadu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV