Spotřebitelská důvěra je na historicky nejvyšších a nezaměstnanost pro změnu na historicky nejnižších hodnotách. Pokud k tomu přičteme velmi svižný růst průměrné mzdy, který hravě překonává spotřebitelskou inflaci, tak výsledkem je i silný spotřebitelský apetit, který se promítá do růstu maloobchodních tržeb. A tyto faktory budou mít pro vývoj maloobchodních tržeb určující ráz i v letošním roce.
Prosinec je tradičně klíčovým měsícem pro většinu obchodníků a po právě zveřejněných maloobchodních tržbách lze jednoznačně říci, že i závěr loňského roku byl pro ně mimořádně úspěšný. Maloobchodní tržby sice oproti listopadu poklesly o 0,8 %, avšak v meziročním srovnání vzrostly o 4,7% a po očištění o kalendářní vlivy dokonce o 7,1 %. Prosincový meziměsíční pokles byl navíc vyvážen velmi silným růstem maloobchodu již v listopadu.
Obchodníkům se dařilo nejen před vánočními svátky, ale po celý loňský rok. Maloobchodní tržby se zvýšily v souhrnu za rok 2017 o 5,6 %, když úplně nejvíce vzrostly tržby internetovým prodejcům, konkrétně o 21,4 %. V souhrnu se však až na výjimky, jako byl například stánkový prodej, dařilo všem segmentům maloobchodu od prodejců počítačů po prodejce oblečení.
Spotřebitelská důvěra je na historicky nejvyšších a nezaměstnanost pro změnu na historicky nejnižších hodnotách. Pokud k tomu přičteme velmi svižný růst průměrné mzdy, který hravě překonává spotřebitelskou inflaci, tak výsledkem je i silný spotřebitelský apetit, který se promítá do růstu maloobchodních tržeb. A tyto faktory budou mít pro vývoj maloobchodních tržeb určující ráz i v letošním roce.
Miroslav Novák
analytik
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV