Zeptali jsme se proto právníka, jak mohou v případě nárůstu hluku, nepořádku a kouře stoupajícího do oken obyvatelé přilehlých domů zakročit.
Advokát Ondřej Preuss odpovídá:
Majitel domu nebo společenství vlastníků (SVJ), ve kterém je podnik v nájmu, může zakročit proti provozovateli neprodloužením smlouvy, případně jejím vypovězením, pokud to smlouva umožňuje. Pokud však prostor patří majiteli podniku nebo mu ho pronajímá někdo třetí, nezbývá než se pokusit o domluvu.
Z právního hlediska provozovatel za excesy svých klientů přímo neodpovídá. Inspirace k řešení takové situace najdete například na sousedské sociální síti Sousedé.cz, kde své zkušenosti sdílí přímo obyvatelé domů.
Pokud se nepodaří domluva „po dobrém“, nabízí se ještě možnost zavolat na problémové hosty policii, podat podnět k přestupkovému řízení a v krajním případě podat žalobu na konkrétní osoby a za určitých podmínek i na majitele podniku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV