Vážený pane předsedo vlády,
vláda vzala 7. listopadu na vědomí, že bude rozšířeno výkonové zpoplatnění silnic v rozsahu 850 - 3 000 km, přesné číslo bude stanoveno na základě následné analýzy. Rozsah zpoplatnění je zcela zásadní pro nákladovost systému. Tam, kde se nejezdí, se ani nic nevybere. Pro dopravce, kteří mýto platí, je velmi důležité, jak se o projektu za desítky miliard korun rozhoduje.
Proto mi dovolte, abych Vás upozornil na názor Sdružení ČESMAD BOHEMIA sdružujícího téměř 2 200 autodopravců s více než 25 000 vozidly, kteří hradí celou šestinu mýtného, tj. 1,7 miliardy korun ročně.
Stanovení hranic pro rozšíření zpoplatnění ještě před provedením analýzy ukazuje, že se věnuje větší pozornost možným dodavatelům systému a jejich technologiím než plátcům. Může se ukázat, že případné rozšíření dává smysl jen na 200 kilometrech silnic I. třídy, mimo rozsah určený experty koaličních stran ještě před analýzou.
Ministerstvo pak nesplní usnesení vlády? V tomto je usnesení chybné nebo přinejmenším nejasné.
Českým dopravcům je jedno, jestli nový mýtný systém zajistí firma Kapsch, SkyToll nebo někdo jiný, kdo podá nejlepší nabídku. Je pro ně důležité, aby mýtný systém byl levný, efektivní a uživatelsky přívětivý a aby vláda o budoucnosti mýtného systému jednala transparentně a za účasti odborné veřejnosti. Jen tak se dočkáme nejvýhodnějšího řešení především z pohledu daňových poplatníků a uživatelů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV