My, níže podepsaní občané,
vyjadřujeme nesouhlas se stávající situaci ve věci trestního stíhání úředníků státní správy a samosprávy. Dle stávajícího vývoje se jeví, že úředníci jsou více než dříve stíhaní v přímé souvislosti s jejich činností a rozhodováním, když trestní stíhání je zahajováno a vedeno i z důvodů jiného právního názoru takového úředníka, tedy za situace, kdy je vydané rozhodnutí později v rámci opravných prostředků změněno nebo zrušeno, kdy takové stíhání je nyní podněcováno jak neúspěšnými účastníky daného správního řízení, tak různými zájmovými skupinami, kdy takovým podnětům je popřáváno sluchu na státních zastupitelstvích i u orgánu činných v trestním řízení.
Každý úředník je ze zákona povinen řádně vést jemu přidělené správní řízení a konat ve jménu úřadu úkony s tím související, kdy nezřídka je výhradně na jedné osobě shromáždit všechny potřebné doklady, informace a důkazy pro následné vydání rozhodnutí. Rozhodnutí je pak výsledkem zvážení všech rozhodných skutečnosti v daném okamžiku, resp. výsledkem právního uvážení daného úředníka je jedinečný právní názor dané osoby vzniklý zákonným postupem v dané věci.
I přes takový postup však nezřídka dochází ke zrušení takového rozhodnutí, ať už z důvodu jiného názoru nadřízeného orgánu v rámci přezkumu nebo změny rozhodovací praxe, kdy však v takovém případě je zjevně dán prostor k tomu, aby byl úředník vydávající zrušené rozhodnutí hnán k odpovědnosti, kdy v takovém případe je nyní uplatňována trestní odpovědnost za „zneužití pravomoci“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV