My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme prostřednictvím této petice JM Kraj, coby zřizovatele Mateřské školy a Základní školy pro tělesně postižené Brno, Kociánka 6, příspěvková organizace, o odvolání ředitelky PaedDr. Jany Kadlecové. Máme vážné obavy o stav a rozvoj našich dětí. Nejsme přesvědčeni, že škola pod vedením ředitelky Kadlecové je schopna zajistit odpovídající vzdělání, bezpečí a respekt k jejich individuálním potřebám.
Vzhledem k tomu, že naše předchozí dlouholeté úsilí o zlepšení celkové situace na MŠ a ZŠ pro TP Brno, Kociánka bylo neúspěšné a přineslo jen další důraz na výkaznictví, volíme tuto krajní možnost – žádáme o odvolání ředitelky školy PaedDr. Jany Kadlecové.
Svůj požadavek opíráme o následující fakta:
1. vědomě nebyla zajištěna základní povinnost školy – ve školním roce 2014/15 po dobu čtvrt roku neprobíhala výuka za učitelku na OČR a PN na pracovišti na ul. Terezy Novákové,
2. vedení školy ve snaze zahladit stopy před kontrolou ČŠI zasahovalo zpětně do základního dokumentu školy – třídní knihy,
3. vedení školy nutí rodiče k nadměrnému podávání psychofarmak pod hrozbou, že dítě nebude moci navštěvovat školu, někteří rodiče s obavou o zdravotní stav svého dítěte dítě ze školy raději odhlásili,
4. přes děti se řeší vztahy a názorové rozpory mezi rodiči a vedením školy – některé kauzy byly šetřeny ČŠI,
5. ve výuce je ředitelka neoblíbená, její výuka probíhá bez emocí a aktivity,
6. při jednání s rodiči je arogantní, zlehčuje problémy, často vyhrožuje, zastrašuje, pomlouvá učitele i rodiče navzájem,
7. každou aktivitu rodičů si vykládá jako zásah do pravomocí ředitele a útok na svou osobu,
8. rodiče jsou „kritizující kverulanti“, návrhy rodičů staví proti učitelům a vyvolává tak napětí, nepochopení a vzájemnou zlobu,
9. toleruje vyučující, kteří se o naprosto bezmocných dětech vyjadřují: „je to plankton, na něj nesáhnu ani prstem“, „když otravuje, štípej do špeků, tam nejsou vidět modřiny“,
10. některé rodiče přímo odrazuje od zápisu dětí do školy, např.: „tam bude učit učitelka, která má dva roky do důchodu a neumí pracovat s autisty“,
11. podporuje některé pedagogy v direktivním přístupu k dětem s PAS a s mentálním postižením, přestože je takový přístup v rozporu s moderními trendy ve výchově,
12. oproti tomu dává výpověď učitelům s dlouholetou praxí, zkušenostmi, se vztahem k dětem i rodičům, aktivním, kteří organizují mnoho zajímavých a přínosných akcí,
13. naplněnost školy za období jejího působení ve funkci poklesla na pouhých 57% ( viz výroční zpráva školy), škola nevyvíjí aktivitu pro získávání nových žáků a díky tomu jsou žáci každoročně přesouváni a necitlivě včleňováni do nových třídních kolektivů,
14. škola ztrácí tradiční dobrou pověst, rodiče postižených dětí dávají přednost jiným školským zařízením.
Petici můžete podepsat ZDE.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV