My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme prostřednictvím této petice JM Kraj, coby zřizovatele Mateřské školy a Základní školy pro tělesně postižené Brno, Kociánka 6, příspěvková organizace, o odvolání ředitelky PaedDr. Jany Kadlecové. Máme vážné obavy o stav a rozvoj našich dětí. Nejsme přesvědčeni, že škola pod vedením ředitelky Kadlecové je schopna zajistit odpovídající vzdělání, bezpečí a respekt k jejich individuálním potřebám.
Vzhledem k tomu, že naše předchozí dlouholeté úsilí o zlepšení celkové situace na MŠ a ZŠ pro TP Brno, Kociánka bylo neúspěšné a přineslo jen další důraz na výkaznictví, volíme tuto krajní možnost – žádáme o odvolání ředitelky školy PaedDr. Jany Kadlecové.
Svůj požadavek opíráme o následující fakta:
1. vědomě nebyla zajištěna základní povinnost školy – ve školním roce 2014/15 po dobu čtvrt roku neprobíhala výuka za učitelku na OČR a PN na pracovišti na ul. Terezy Novákové,
2. vedení školy ve snaze zahladit stopy před kontrolou ČŠI zasahovalo zpětně do základního dokumentu školy – třídní knihy,
3. vedení školy nutí rodiče k nadměrnému podávání psychofarmak pod hrozbou, že dítě nebude moci navštěvovat školu, někteří rodiče s obavou o zdravotní stav svého dítěte dítě ze školy raději odhlásili,
4. přes děti se řeší vztahy a názorové rozpory mezi rodiči a vedením školy – některé kauzy byly šetřeny ČŠI,
5. ve výuce je ředitelka neoblíbená, její výuka probíhá bez emocí a aktivity,
6. při jednání s rodiči je arogantní, zlehčuje problémy, často vyhrožuje, zastrašuje, pomlouvá učitele i rodiče navzájem,
7. každou aktivitu rodičů si vykládá jako zásah do pravomocí ředitele a útok na svou osobu,
8. rodiče jsou „kritizující kverulanti“, návrhy rodičů staví proti učitelům a vyvolává tak napětí, nepochopení a vzájemnou zlobu,
9. toleruje vyučující, kteří se o naprosto bezmocných dětech vyjadřují: „je to plankton, na něj nesáhnu ani prstem“, „když otravuje, štípej do špeků, tam nejsou vidět modřiny“,
10. některé rodiče přímo odrazuje od zápisu dětí do školy, např.: „tam bude učit učitelka, která má dva roky do důchodu a neumí pracovat s autisty“,
11. podporuje některé pedagogy v direktivním přístupu k dětem s PAS a s mentálním postižením, přestože je takový přístup v rozporu s moderními trendy ve výchově,
12. oproti tomu dává výpověď učitelům s dlouholetou praxí, zkušenostmi, se vztahem k dětem i rodičům, aktivním, kteří organizují mnoho zajímavých a přínosných akcí,
13. naplněnost školy za období jejího působení ve funkci poklesla na pouhých 57% ( viz výroční zpráva školy), škola nevyvíjí aktivitu pro získávání nových žáků a díky tomu jsou žáci každoročně přesouváni a necitlivě včleňováni do nových třídních kolektivů,
14. škola ztrácí tradiční dobrou pověst, rodiče postižených dětí dávají přednost jiným školským zařízením.
Petici můžete podepsat ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV